فرانسه تا سال 2030 نانو ماهواره هایی مجهز به لیزر و اسلحه می سازد

0
689
فرانسه تا سال 2030 نانو ماهواره هایی مجهز به لیزر و اسلحه می سازد

اوایل ماه جاری میلادی بود که رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، اعلام کرد نیروی نظامی جدیدی به نام نیروی فضایی فرانسه در حال شکل گیری است که وظیفه آن دفاع از ماهواره های این کشور است. به نظر می رسد این کشور واقعا در این مورد جدی است. با توجه به گزارش مجله فرانسوی Le Point وزیر دفاع فرانسه به تازگی یک برنامه دفاعی جدید را اعلام کرده است که هدف آن ساخت نانو ماهواره هایی مجهز به لیزر و اسلحه است.

فلورانس پارلی اعلام کرده که این کشور امسال 700 میلیون یورو از بودجه دفاعی کشور را به دفاع فضایی اختصاص خواهد داد. همچنین برآورد شده است که 4.3 بیلیون یورو نیز تا پایان سال 2025 به این کار اختصاص خواهد یافت. این بودجه برای ارتقاء شبکه ماهواره های سیراکوس (ماهواره های ارتباطی نظامی) که توسط نیروی دریایی فرانسه اداره می شود استفاده خواهد شد.

ارتش می خواهد ماهواره های نسل بعدی به دوربین هایی برای شناسایی دشمنان و اسلحه هایی برای حمله و از کار انداختن دیگر ماهواره ها مجهز شوند.

وزیر دفاع فرانسه همچنین تاکید کرد که این کشور می خواهد توانایی این کار را داشته باشد که بتواند تعداد زیادی از نانو ماهواره ها را به مدار پرتاب کند تا بتوانند از اشیاء مهم در فضا محافظت کنند. همچنین او می خواهد این ماهواره ها قابلیت این را داشته باشند که بتوانند سریعا پرتاب شوند تا جایگزین آن هایی که از دست رفته اند شوند. طبق گفته مجله Le Point ارتش می خواهد که این برنامه ها تا سال 2030 اجرایی شوند.

فلورانس پارلی همچنین گفته است که این اقدام یک اقدام تهاجمی برای از بین بردن ماهواره های دشمنان نیست و به این نکته اشاره کرد که اگر این کشور بتواند اقدام خصمانه یک کشور دیگر را تشخیص دهد می تواند به موقع اقدام و از خود دفاع کند.

یک برنامه دفاعی خوب به معنای استراتژی تهاجمی نیست؛ یک دفاع شخصی است

او همچنین خاطر نشان کرد که این اقدام با پیمان استفاده از فضای بیرونی زمین تداخلی ندارد. پیمانی که خاطر نشان می کند ساخت سلاح های کشتار جمعی و اتمی در زمین و استفاده از آن در فضا و سیارات دیگر مانند ماه و مریخ ممنوع است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها