فرصت 20 روزه برای استفاده از کارت سوخت

0
171
فرصت 20 روزه برای استفاده از کارت سوخت

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی فرصت 20 روزه برای ایرانی ها تعیین کرده که یک بار هم شده از کارت سوختشان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، از 20 مرداد قرار است که استفاده از کارت سوخت اجباری شود اما بسیاری از ایرانی ها از خردادماه کارت سوختشان فعال شده است. حالا شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی از شهروندان ایرانی خواسته تا پایان تیرماه (20 روز باقی مانده) یک بار هم که شده از کارت سوختشان به صورت داوطلبانه استفاده کنند.

در این رابطه، در بیانیه این شرکت آمده که «نظر به اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی و با توجه به برنامه عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت از ۲۰ مرداد ماه امسال، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران توصیه می‌کند، به منظور کسب اطمینان از صحت عملکرد کارت سوخت، مالکان تمامی خودروها و موتورسیکلت‌ها تا پایان تیرماه حداقل یک بار از کارت سوخت شخصی خود استفاده و در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی، به آدرس سایت wwww.niopdc.ir مراجعه کنند.»

این اصرار شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی به منظور حل مشکلات احتمالی است که پیش از اجباری شدن استفاده از کارت سوخت صورت بگیرد.

این در حالی است که وزارت نفت به منظور کاهش مصرف سرانه بنزین در کشور دست به احیای کارت های سوخت زد. پیش از این احتمال می رفت که با فعال شدن این کارت ها قیمت بنزین افزایش یابد که با مخالفت مجلس شورای اسلامی، دولت امکان چنین اقدامی را نیافت.

حالا تنها کارایی کارت سوخت در کشور کمک به کاهش مصرف بنزین عنوان شده و بعید نیست که در آینده ای نه چندان دور مثلا در بودجه سال 99 قیمت حامل های انرژی افزایش یابد و در آن صورت بنزین نیز سهمیه بندی خواهد شد و کارایی کارت سوخت نیز بیش از پیش خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها