فرود مرگبار پهپاد آمریکایی X-61A Gremlins

0
357

هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) X-61A Gremlins کمپانی Dynetics با قابلیت استفاده مجدد و موتور توربوجت اولین پرواز خود را در نوامبر 2019 انجام داد؛ اما سقوط کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از flightglobal، این پرواز به مدت 1 ساعت 41 دقیقه به طول انجامید و در مرکز نظامی داگوی پروینگ گروند (Dugway Proving Ground) در نزدیکی سالت لیک سیتی، ایالت یوتا صورت گرفت.

با این حال، پهپاد در اواخر پرواز خود دچار نقص در موتور شده و موتور آن خاموش شد، و در نهایت به دلیل کار نکردن چتر نجات اصلی در حین سقوط ، نابود شد.

تیم کیتر، مدیر برنامه Dynetics Gremlins می‌گوید: از بین رفتن این پهپاد، ما را برای آزمایش [X-61s] بعدی مصمم خواهد کرد. به طور کلی، من مفتخر هستم که در این راستا سخت کوشی و تلاش بسیارزیادی را انجام می‌دهیم و این حرکت را در اوایل سال 2020 ادامه خواهیم داد.”

برنامه Gremlins توسط پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته (DARPA) وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اجرا می‌شود. هدف آن ایجاد پهپادهای کم هزینه‌ای است که می‌توانند از طریق هواپیما پرتاب و دوباره برگردند. این پهپاد می‌تواند برای برنامه‌های مختلفی از جمله  سکوی نظارتی یا به عنوان مهارکننده مهمات مورد استفاده قرار گیرد.

DARPA می‌گوید: “هنگامی که پهپاد Gremlins مأموریت خود را به اتمام رساند، یک هواپیمای C-130 آن‌ها را در هوا بازیابی کرده و به خانه بر می‌گرداند. در زمین خدمه، پهپاد را برای استفاده بعدی در 24 ساعت آینده آماده خواهند کرد”.

طول عمر مورد انتظار Gremlins حدود 20 مأموریت اعلام شده است که با توجه به این امر صرفه جویی زیادی در هزینه‌ها ایجاد خواهد کرد.

Dynetics پیمانکار اصلی پروژه Gremlins است، در حالی که بدنه پهپاد توسط Kratos Defense ساخته شده و توربین توسط Williams International تأمین می‌شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها