فروش اولین سری از خودروهای برقی در ایران

1
2025
فروش اولین سری از خودروهای برقی در ایران

اولین سری از خودروهای برقی در ایران از مرداد ماه امکان فروش خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، خودروهای برقی از جمله خودروهایی هستند که به کاهش مصرف سوخت کمک می کنند و ضمن عدم تولید آلودگی امکان دور زدن ترافیک را ایجاد می کنند. حالا ایران هم قصد دارد به فروش این نوع از خودروها در بازار خود بپردازد.

در این رابطه، اعلام شده که اولین سری خودروهای برقی تولید شده توسط جوانان ایرانی مرداد ماه وارد بازار کشور شده و در خیابان های تهران تردد می کنند.

این خودروها سواری برقی دو نفره در سایز کوچک هستند. طول این خودروها به اندازه عرض یک خودروی معمولی است و در فضای پارک در جای یک خودروی معمولی می‌تواند سه خودروی برقی توقف کند.

این خودرو با برق معمولی شارژ می‌شود و با بک نوبت شارژ قادر است ۱۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. باتری این خودروی برقی امکان شارژ طولانی مدت را هم دارد و با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند درشهر تردد کند.

این خودرو با اکسل و موتور قوی می‌تواند شیب‌های تند مناطق شمال تهران و حتی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات را به راحتی بالا رفته و عبور کند.

یادآور می شود، ساخت این خودرو از سال ۹۳ کلید خورد و امروز ۵ دستگاه از این خودرو ساخته شده و وارد تست آزمایشی شده و قطعات ۱۰۰ دستگاه دیگر سفارش داده شده که آماده ترخیص از گمرک شده و قطعات ۹۵ دستگاه نیز آماده شده است.

در حال حاضر ۳۰ دستگاه آماده پلاک گذاری شده است و پس از تست آزمایشی و ورود خودروهای ساخته شده به خیابان‌ها با توافق انجام شده است.سری اول این خودرو توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و شرکت‌های دانش بنیان و همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده است.

برای نخستین بار این خودروها در حیاط ساختمان دولت امتحان شدند که رئیس جمهوری نیز یکی از آن ها را تست کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
عاطفه
عاطفه
3 سال پیش

والا الان چند ساله که الکی میگین داره به تولید انبوه میرسه هع