فشار ترامپ به نادلا برای خرید تیک تاک عجیب‌ترین تجربه مدیر مایکروسافت

0
11

نادلا در مصاحبه‌ای گفت؛ فشار ترامپ به مایکروسافت برای خرید تیک تاک، عجیب‌ترین تجربه‌ای بود که تا به حال داشتم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، در آگوست 2020 مایکروسافت به دلیل فشار ترامپ پیشنهاد داد بخشی از TikTok  را بخرد؛ زیرا دولت ترامپ تهدید کرده بود که در صورتی که مالکیت شرکت مادر تیک تاک در دست یک کمپانی آمریکایی نباشد؛ محدودیت‌های شدیدی روی این اپلیکیشن اعمال خواهد کرد.

ساتیا نادلا، مدیر مایکروسافت در کنفرانس کد گفت که تمام این ماجرا “عجیب‌ترین چیزی بود که تا به حال تجربه کرده‌ام”.

از نظر ارزش این معامله برای مایکروسافت، نادلا گفت که “به شدت مجذوب آن شده بود”.

نادلا گفت شروع روند این معامله به گونه‌ای بود که “TikTok به سمت ما آمد، ما به دنبال TikTok نبودیم. این کمپانی به دنبال یک شریک آمریکایی برای رفع محدودیت‌ها و تحریم‌ها بود.

نادلا فکر می‌کرد TikTok برای گسترش کسب و کارش مناسب باشد. زیرا این یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ابر است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

نادلا معتقد بود که مایکروسافت شریک جالبی برای TikTok خواهد بود.

این نقاط قوت همراه با این واقعیت مهم که مایکروسافت یک ارائه دهنده خدمات ابری مستقر در ایالات متحده است و برای قانع کردن ترامپ کافی است، مایکروسافت را به گزینه خوبی تبدیل کرده بود.

نادلا می‌گوید: “من فکر می‌کنم رئیس جمهور ترامپ دیدگاه خاصی نسبت به ماجرا داشت. اما با انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور، از ماجرا کنار کشید”.

تیک تاک در نهایت به مایکروسافت اطلاع داد که به توافق ادامه نخواهد داد.

در اواخر سال، چند روز قبل از مهلت تعیین شده توسط ترامپ برای شرکت مادر ByteDance برای فروش دارایی‌های خود در ایالات متحده، TikTok اعلام کرد که دولت این ممنوعیت را به کلی لغو کرده است. در واقع رئیس جمهور بایدن آن را لغو کرد.

نادلا در پاسخ به این سؤال که آیا دوست دارد TikTok دوباره روی میز بیاید؟ می‌گوید: “نه، در حال حاضر از آنچه دارم خوشحالم.”

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها