فعالیت بزرگ‌ترین شبکه اینترنتی تجارت الکترونیک خاورمیانه در ایران

0
532
فعالیت بزرگ‌ترین شبکه اینترنتی تجارت الکترونیک خاورمیانه در ایران

بزرگ‌ترین شبکه اینترنتی تجارت الکترونیک در سطح خاورمیانه در ایران فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ایران از نظر الکترونیکی دست برتر را در خاورمیانه دارد و در این خصوص توانسته تا کنون به ثبت 4 هزار و 400 شرکت دانش بنیان بپردازد.

اما ایران در این میان رکورد دیگری نیز به ثبت رسانده و آن هم فعالیت بزرگ‌ترین شبکه اینترنتی تجارت الکترونیک در سطح خاورمیانه در کشورمان است.

در این باره، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرده که امروز در ایران بزرگ‌ترین شبکه اینترنتی تجارت الکترونیک در سطح خاورمیانه فعالیت دارد که بیش از ۹۰ درصد سهم بازار خرده‌فروشی آنلاین را در اختیار دارد. بیش از هزار تأمین‌کننده کالا و ۱۱ هزار فروشنده، فروشی بیش از میلیون‌ها دلار در روز را رقم‌زده‌اند. این وبسایت جزو ۲۰۰ وب‌سایت پربازدید دنیاست. تصور کنید چه فرصت ویژه‌ای در اختیار تولیدکنندگان روس برای ورود به این بازارِ بزرگِ عرضه محصولات از طریق پایگاه اینترنتی وجود دارد.

گفتنی است، تجارت الکترونیکی انجام تمام فعالیت‌های تجاری اعم از فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت تحت عنوان تجارت الکترونیکی شناخته می‌شود. تجارت الکترونیکی نه تنها مواردی را در بر می‌گیرد که در آن از «تبادل الکترونیکی داده» استفاده شده، بلکه فناوری‌های قدیمی‌تر همچون تلکس و تلکپی را هم شامل می‌شود.

یادآور می شود، تجارت الکترونیکی را می‌توان از حیث تراکنش‌ها به انواع مختلفی تقسیم کرد. ارتباط بنگاه و بنگاه، ارتباط بنگاه و مصرف‌کننده، ارتباط مصرف‌کننده‌ها و شرکت‌ها، ارتباط مصرف‌کننده با مصرف‌کننده، ارتباط بین بنگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و ارتباط بین دولت‌ها از انواع آن هستند.

ایمیل، فروشگاه اینترنتی، ابزار پیام سریع و پول الکترونیکی از جمله ابزارهای تجارت الکترونیکی هستند. ایران نیز از سال های گذشته به منظور رقابت با کشورهای  دنیا در این زمینه گام های موثری برداشته است. البته تحریم بودن ارتباط بانک های ایرانی با بانک های خارجی یک مانع بر سر راه رسیدن ایران به رتبه اول در میان کشورهای خارج از خاورمیانه بوده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها