معرفی رم های جدید و فوق العاده G.Skill Trident-Z Neo

0
436
معرفی رم های جدید و فوق العاده G.Skill Trident-Z Neo

هنوز بحث وارد شدن پردازنده های جدید AMD سری Ryzen 3000 داغ است که شرکت مموری ساز G.Skill رم های جدید Trident-Z Neo را مخصوص این پردازنده ها و مادربوردهای آن ارائه داد. این رم ها از نظر مشخصات فنی حداقل بر روی کاغذ خیلی خوب هستند.

شرکت G.Skill ادعا کرده است که رم های DDR4 جدید خود دارای خصوصیت “مشخصات بهینه شده” برای پردازنده های نسل سوم رایزن به همراه مادربوردهای X570 هستند. البته معمولا این حرف ها برای بازارگرمی محصولات می باشد اما چیزی که در مورد این رم ها توجه ها را به خود جلب می کند سرعت و تایمینگ آن ها می باشد.

رم های جدید Trident-Z Neo از نوع DDR4 با حداکثر سرعت 3600 مگاهرتز هستند. همچنین تایمینگ آن ها برابر با 14-15-15-35 است.

در کل تجهیزات AMD خیلی خوب با رم های سرعت بالا هماهنگ می شوند. اگر شما به دنبال این هستید که یک سیستم جدید با پردازنده های سری سوم رایزن برای خود درست کنید یک کیت رم DDR4-3600 با زمان بندی های پایین یک انتخاب بسیار عالی است و به نظر می رسد رم های Trident-Z Neo قرار است همین کار را انجام دهند.

با توجه به گفته های شرکت G.Skill هر ماژول رم به صورت جداگانه با آی سی های راندمان بالا ساخته شده است که با یک تخته مدار چاپی 10 لایه و نور پردازی RGB همراه است. به عبارت دیگر این رم ها از چیپ هایی استفاده می کنند که اصطلاحا به آن ها binned chips می گویند. چیپ هایی که به این طریق ساخته می شوند از راندمان بالایی نسبت به بقیه چیپ ها برخوردارند و برای بازی و اورکلاک بسیار مناسب هستند.

با این حساب تمام رم های Trident-Z Neo با هم یکسان ساخته نشده اند حتی اگر سرعت آن ها با هم برابر باشند. در زیر لیست این رم ها و مشخصات آن ها را می بینید:

مشخصات رم های Trident Z-Neo

در حالی که راندمان حالت اورکلاک هیچ وقت تضمین کیفیت محصول نیست با این حال شرکت G.Skill یکی از رم های Trident-Z Neo را تا سرعت 5774 مگاهرتز اورکلاک کرد و رکوردی برای خود در خصوص بالاترین سرعت رم ثبت شده بر روی پلتفرم AMD به ثبت رسانید. مادربورد استفاده شده در این رکوردزنی MSI Meg X570 Godlike بود. همچنین برای این کار از نیتروژن مایع استفاده شد پس فکر نکنید که در خانه نیز می توانید به این سرعت دست پیدا کنید. البته این شرکت قبلا نیز با رم های خود در نمایشگاه Computex 2019 رکوردهایی ثبت کرد که می توانید گزارش آن را در اینجا بخوانید.

در هر حال به نظر می آید این رم ها با سرعت و تایمینگ هایی که دارند برای بازی کردن بسیار مناسب هستند. شرکت G.Skill این رم ها را به همراه پردازنده Ryzen 5 3600 و مادربورد Asus ROG Crosshair VIII Formula تحت آزمون استرس قرار داده است.

البته هنوز قیمت رسمی این رم ها اعلام نشده است اما شرکت G.Skill اعلام کرده است که این رم ها این ماه یعنی جولای به بازار عرضه خواهند شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها