فناوری‌های برتر لجستیک در پایداری زنجیره‌ی تأمین

0
153

دراین مقاله به نوآوری‌هایی در بخش فناوری‌های لجستیک می‌پردازیم که به خودی خود می‌توانند به تثبیت و پایداری زنجیره‌ی تأمین کمک کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از euroscientist، اینترنت اشیا، بلاک چین و هوش مصنوعی همگی مزایایی دارند که با استفاده از آن‌ها عملیات زنجیره تأمین پایدار خواهد شد.

امروزه و با وجود بحران‌ها پیش آمده ناشی از کرونا و جنگ روسیه و اوکراین، زنجیره تأمین به موضوع مهمی در اخبار تبدیل شده است.با این حال خوشبختانه، نوآوری‌های موجود در فناوری لجستیک به تثبیت زنجیره تأمین در سراسر جهان کمک می‌کند.

تأثیر فناوری لجستیک در زنجیره‌ی تأمین

لجستیک به عنوان یک فرآیند زنجیره تأمین، بر مدیریت مسیر، رانندگان، کالاها، بلیط ها، فاکتورها و … تمرکز دارد. درواقع هیچ چیز به اندازه لجستیک برای موفقیت زنجیره تأمین حیاتی نیست.

با به کار گیری فناوری‌های پیشرفته در این فرایند، مزیت‌های زیادی به وجود می‌آید.

مزایا

فناوری اطلاعات در زنجیره تأمین، در واقع نوعی نظارت بالاتر برای موفقیت بیشتر در کسب و کار است. با این فناوری مزیت‌های زیادی از جمله بهره وری و مهمتر از همه – ثبات به وجود می‌آید.

  • دسترسی راحتتر به بینش‌های ارتقا دهنده عملکرد از طریق فرآیندهای هوش تجاری (BI).
  • دسترسی به نمایی جامع از زنجیره‌های تأمین و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI).
  • پتانسیل صرفه جویی در هزینه از طریق کارایی
  • ارتقای ایمنی از طریق تجهیزات و سنسورهای هوشمندتر.
  • پایداری از طریق منابع محلی کارآمد.

همه این مزایا به دلیل قدرت فناوری لجستیک امکان پذیر است.

اما کدام نوآوری‌های تکنولوژیکی این پیشرفت‌ها را ممکن می‌کنند؟

نوآوری‌های لجستیک تحول آفرین

ما در عصر نوآوری سریع فناوری‌ها زندگی می‌کنیم در درجه اول، این فناوری‌ها تاثیرگذار شامل اینترنت اشیا (IoT)، بلاک چین و هوش مصنوعی هستند.

این سه سیستم باعث می‌شوند زنجیره تأمین تغییر کرده و کارامدتر باشد؛ کارایی انبار و حمل و نقل بهبود پیدا خواهد کرد و از مدیریت موجودی مبتنی بر ابر گرفته تا نقشه‌برداری و برچسب‌گذاری، باعث کاهش خطا و بهره وری بالاتر خواهد شد.

  • اینترنت اشیا – IoT حسگرهای هوشمند، مانیتورها، دوربین‌ها و موارد دیگری است که از طریق اینترنت متصل می‌شوند و داده‌ها را به یک سیستم متمرکز ارسال خواهند کرد. با استفاده از آن، مدیران زنجیره تأمین می‌توانند همه چیز را زیر نظر داشته باشند.
  • بلاک چین –در مدیریت زنجیره تأمین، بلاک چین قابلیت ردیابی کامل کالاها و همچنین احراز هویت آن‌ها را ارائه می‌دهد.
  • هوش مصنوعی/یادگیری ماشین – هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به اموری مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها خودکار کمک می‌کند.
عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها