تأثیر هوش مصنوعی بر آینده‌ی جنگ

0
182

امروزه با پیشرفت فناوری و به کارگیری هوش مصنوعی، جنگ نیز شکل تازه‌ای به خود گرفته است. این نمود فناوری، در جنگ روسیه و اوکراین مشهود است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از nationalinterest، ارتش روسیه از پهپادهای مسلح دارای هوش مصنوعی (AI) ساده‌ای استفاده می‌کند که می‌تواند انسان را شناسایی کرده و آنها را با موشک مورد هدف قرار دهد.

این فناوری تعداد زیادی غیرنظامی بی گناه را به کشتن می‌دهد؛ زیرا پهپادها هر کسی را که به کاروان‌های آن‌ها نزدیک باشد می‌کشند. در مقابل اوکراینی‌ها نیز تلاش می‌کنند تا با پهپادهای خود به این حملات پاسخ دهند.

این سناریو در جنگ‌های آتی نیز به کار گرفته می‌شود و آینده هوش مصنوعی در جنگ از این شرایط پیداست.

ایالات متحده، چین، روسیه، بریتانیا، اسرائیل و ترکیه همگی در حال طراحی سلاح‌های مجهز به هوش مصنوعی هستند که می‌توانند بدون نیروی انسانی در حلقه تصمیم‌گیری، به منظور کشتن، شلیک کنند.

این فناوری‌ها شامل ناوگان کشتی‌های ارواح، تانک‌ها و وسایل نقلیه مستقر در زمین، موشک‌های هدایت شونده با هوش مصنوعی، و مهم‌تر از همه، هواپیماها هستند.

حتی روسیه در حال توسعه سلاح‌های هسته‌ای خودکار است.  بررسی وضعیت هسته‌ای ایالات متحده در سال 2018 نشان داد که روسیه در حال توسعه یک “اژدر خودگردان جدید بین قاره‌ای، مجهز به سلاح هسته‌ای و زیردریایی” است.

سلاح‌های خودمختار که بدون تصمیم انسان می‌کشند، اکنون صدها سال قدمت دارند.

مین‌های زمینی و دریایی حداقل از دهه 1700 مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

سامانه‌های دفاع موشکی مانند پاتریوت و فالانکس می‌توانند به طور مستقل برای حمله به هواپیماهای دشمن یا شناورها عمل کنند. علاوه بر این، اسلحه‌های خودکار که بر روی خودروهای زرهی مستقر شده‌اند به سمت اهداف خود شلیک می‌کنند،.

اما چرا دولت‌ها این ربات‌های قاتل را دوست دارند؟

دلیل جذابیت این ربات‌های قاتل و سیستم‌های خودکار کاملاً مشخص است. در واقع با این سلاح‌های خودکار دیگر نیازی به به خطر انداختن جان انسان‌ها نیست.

این ربات‌ها به حمام نمی‌روند، به آب نیاز ندارند یا هنگام عطسه یا تکان، هدف را به اشتباه از دست نمی‌دهند.

در حالی که ربات‌ها اشتباه می‌کنند، انسان‌ها نیز اشتباه می‌کنند. این مقامات معتقدند که اشتباهات ربات‌ها قابل پیش‌بینی‌تر است.

در آخر، ربات‌ها را می‌توان آموزش داد، و جایگزینی آنها بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از انسان است.

مهم‌تر از همه، هزینه سیاسی و قوانین استفاده از ربات‌ها کمتر است.

این سلاح‌های رباتیک در مقیاس وسیع‌تر عمل می‌کنند و بدون نیاز به نیروی انسانی واکنش نشان می‌دهند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها