قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ بار دیگر جان فردی را نجات داد!

0
456
قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ بار دیگر جان فردی را نجات داد!

به تازگی خبری جالب توجه در مورد شرکت اپل و اپل واچ این شرکت منتشر شده که نشان می دهد قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ بار دیگر جان فردی را نجات داده است.

قابلیت تشخیص سقوط چیست و شیوه کار آن به چه صورت است؟

به نظر می رسد که قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ سری 4 بار دیگر کار خود را به درستی انجام داده است. در این ساعت هوشمند علاوه بر سیستم تشخیص سقوط ، قابلیت اسکن ضربان قلب و نبض را نیز دارا است. قابلیت تشخیص سقوط زمانی فعال می شود که فرد از پله ای با فضایی با ارتفاع نامعقول زمین بخورد.

در این حالت این ویژگی فعال می شود و با صدای خود توجه هر رهگذری را جلب می کند. در همین حال یک دکمه تماس اضطراری هم روی صفحه نقش می بندد که کاربر با لمس آن می تواند به صورت اتوماتیک به اوژانس زنگ بزند.

چگونه این مرد توسط اپل واچ نجات یافت؟

قابلیت تشخیص سقوط توانسته جان فردی به نام تورالیو استوانگ را نجات دهد که ماموران پس از اعلان اپل واچ وی را بیهوش در دستشویی پیدا می کنند. به نظر این فرد از حال می رود و برخورد بدی با زمین داشته است. اپل واچ هم به صورت اتوماتیک با اوژانس تماس برقرار می کند. مسئولان هم وی را به بیمارستان منتقل می کنند زیرا سه شکستی در صورت او شکل گرفته بوده است. فرزاندان این مرد می گویند که اگر اپل واچ این موضوع را اعلام نمی کرد امکان مرگ او وجود داشت.قابلیت تشخیص سقوط چیست و شیوه کار آن به چه صورت است؟

اظهارات دختر فرد نجات یافته

دختر این فرد اظهار داشته است : « امکان داشت که اتفاق بدتری رخ دهد. از صبح به خودمان می گوییم که اگر این ساعت هوشمند دست او نبود که اتفاقی رخ می داد؟ او حتی تلفن همراه خود را به سرویس بهداشتی نبرده بود. واقعا عملکرد این ساعت هوشمند بی نظیر بوده است که مدت زمان خیلی کوتاه این پیام اضطراری را ارسال کرده است. واقعا اتفاق بزرگی بود و به نظر من اپل واچ جان او را نجات داد.»

در مورد این فرد هم به نظر می رسد که هم اکنون اوضاع مناسبی دارد و در بخش مراقبت های ویژه است و احتمالا تا چند روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد. شکی نیست که از این بعد اپل واچ از این فرد دور نخواهد شد. اصولا این ساعت های هوشمند برای افراد بالای 65 سال پیشنهاد می شود و می تواند حسابی برای این افراد کاربردی باشد. البته در ایران قیمت این ساعت های هوشمند کمی بالاتر از حد معمول است.

فعال سازی قابلیت تشخیص سقوط

دارندگان اپل واچ که سن آنها بالای 65 سال است ، قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ آنها به صورت اتوماتیک فعال است. اگر سن شما بالای 65 سال نیست ، می توانید به بخش تنظیمات گوشی رفته و بعد این سیستم را فعال کنید و امیدواریم که هیچوقت نیازی به این افزونه نداشته باشید.

نظر شما در مورد این قابلیت تشخیص سقوط چیست؟ آیا شما هم روی اپل واچ خود این سیستم را فعال کرده اید؟

منتظر نظرات شما در بخش کامنت ها هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها