قوانین پرواز پهبادها در ایالات متحده سختگیرانه تر شد

0
383
قوانین پرواز پهبادها در ایالات متحده سختگیرانه تر شد|کالاسودا

قوانین پرواز پهبادها در ایالات متحده سختگیرانه تر شد|کالاسوداکالاسودا­_کنگره ایالات متحده در تلاش است تا طرحی را به تصویب برساند تا از این پس پروازهای پهبادها را با کنترل و نظارت بیشتری بررسی کند .

این روزها استفاده از پهبادها نه تنها برای مردم عادی بلکه برای افرادی که در کسب و کارهای مختلف فعالیت می کنند، جالب توجه است . با این وجود ، به نظر می رسد ، دولت آمریکا بابت پروازهای متعدد پهبادها نگرانی هایی دارد .

اما تصویب قوانین جدید نه تنها برای افراد عادی ، بلکه برای  شرکت های بزرگ فناوری مانند آمازون و گوگل و  دیگر بازیکنان صنعت هواپیماهای بدون سرنشین مانند اینتل مشکل آفرین خواهد بود.

چرا که این شرکت ها بسیاری از مبادلات خود را از طریق هواپیماهای بدون سرنشین سامان می بخشند. این شرکت ها معتقدند قوانین سختگیرانه می تواند روند  رشد صنعت را مسدود کند.

جالب است که تا پیش از این کنگره حتی در خصوص پهبادهای اسباب بازی نیز، قوانین جدی و سختگیرانه نداشت و این نخستین بار است که تصمیم گرفته در خصوص پهبادهای عمومی جدیت به خرج دهد .

بر اساس قوانین جدید ، افرادی که قصد دارند از پهبادها استفاده های تجاری کنند باید در یک پروسه جدید ثبت نام کرده و به شکل قانونی پروازهای پهبادهای خود را ثبت کنند. بر این اساس هرگونه پرواز غیرقانونی با پهبادهای ثبت نشده تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و عملی مجرمانه محسوب می شود .

یکی از بزرگترین گروه های تجاری در این صنعت، انجمن سیستم های خودروی بدون سرنشین (AUVSI)، است . گروهی که پیش از این قوانین جدید را پذیرفته بود. برین وین، رئیس و مدیر اجرایی AUVSI، در بیانیه ای گفت: “کنگره به وضوح نیاز کشور را برای  امنیت و قانونگذاری منطقی مشخص کرده است و سازمان ما مشکلی با قوانین جدید ندارد .

اکنون باید دید آیا دیگر سازمان ها و نهادها نیز از این تصمیم استقبال می کنند یا خیر .