لنزهای تماسی چشمی Mojo Vision

0
204

لنزهای تماسی چشمی Mojo Vision، یک لنز مستقل و مجهز و با فناوری واقعیت افزوده برای تست داخلی آماده شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، اگرچه لنزهای تماسی Mojo هنوز برای استفاده روزمره تأیید نشده‌اند، اما این لنزها یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

فناوری Mojo Vision یک فناوری واقعیت افزوده است. این صفحه‌نمایش سبز تک رنگ با لنزهای خود می‌تواند متن، گرافیک و حتی برخی تصاویر را نمایش دهد، اما برای عملکرد بهتر شبیه یک ساعت هوشمند طراحی شده است. شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج لنز نیز قابلیت ردیابی چشم را به آن اضافه کرده است.

دنیا در چشمان تو

برخلاف فناوری ردیابی چشم در عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، که از دوربین‌ برای تشخیص حرکات چشم استفاده می‌کند، این لنزها با قرار گرفتن روی چشم، حرکت چشم را دنبال می‌کنند.

موجو ویژن ادعا می‌کند که حسگرها، مانند ساعت‌های هوشمند، می‌توانند این حرکت را دقیق‌تر از عینک‌های VR یا AR محاسبه کنند.

نسخه جدید این لنز دارای باتری، ردیابی حرکت و اتصال بی سیم برد کوتاه است.

اما لنز یک دستگاه مستقل نیست. اتصال بی سیم مستقیماً با یک دستگاه دیگر که روی گردن قرار گرفته و موجو آن را رله می‌نامد، ارتباط برقرار می‌کند.

این لنزها در حال حاضر مستقیماً به تلفن‌ متصل نمی‌شوند، زیرا لنزها به یک اتصال بی‌سیم کوتاه برد با انرژی کارآمدتر نیاز دارد.

هدف Mojo اتصالات دوربردتر در آینده است و دستگاهی که دور گردن بسته می‌شود، می‌تواند به تلفن‌ متصل شود.

لنز Mojo Vision جدید، سخت افزار داخلی بیشتری نسبت به نسخه 2020 دارد؛ اما هنوز به طور کامل فعال نشده است. این نسخه رادیو، یک صفحه نمایش، سه حسگر حرکتی، تعداد زیادی باتری و سیستم مدیریت انرژی دارد.

لنز Mojo یک پردازنده کوچک Arm Core M0 دارد که داده‌های رمزگذاری‌شده روی لنز را کنترل می‌کند. رایانه‌ای با بند گردنی برنامه‌ها را اجرا می‌کند، داده‌های ردیابی چشم را تفسیر می‌کند، و محل قرارگیری تصویر را در حلقه‌های 10 میلی ثانیه‌ای به روز نگه می دارد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها