لنز دوربین های آینده تخت و کوچکند

0
723
لنز دوربین های آینده تخت و کوچکند|کالاسودا

لنز دوربین های آینده تخت و کوچکند|کالاسوداکالاسودا – لنز دوربینها در آینده بسیار کوچک، کاملا تخت و نسبتا ارزان خواهند بود.

محققان دانشگاه هاروارد یک لنز جدید و تخت طراحی کرده اند که بنا به گفته انها میتواند حتی روی تمام رنگهای رنگین کمان فوکوس کند. این تکنولوژی می تواند جدا شدن از فناوری لنزهای قدیمی امروزی باشد که به شکل منحنی و بزرگ است و فضای بیشتری میگیرد.

نکته جالب در خصوص این لنز جدید این است که حتی میتواند روی نور فوکوس کند. دانشمندان توانستند با استفاده از این لنز که آن را “متالنز” می نامند، میتواند روی مقیاس های بسیار کوچک در حد نانوذرات متمرکز شود( نانو ذرات میتوانند هزاران بار نازکتر از موی انسان باشند).

این موضوع در حالی اتفاق می افتد که شرکتهای بزرگ فناوری همانند اپل و سامسونگ هنوز نتوانسته اند به این تکنولوژی در تلفن همراه و دوربین هایشان دست یابند.

این آزمایشگاه روز دوشنبه در مجله نانوتکنولوژی طبیعت در خصوص این لنزها مقاله ای را چاپ کرد و در آن اعلام کرد که دوربینها، گوشی ها و دستگاه های هدست واقعیت مجازی که اکنون از لنزهای بزرگ استفاده میکنند، در آینده رو به استفاده از این لنزهای کوچک که مزیتهای بیشماری نسبت به لنزهای امروزی دارند، خواهند اورد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها