لوگوی ویندوز عوض می‌شود

0
1506

مایکروسافت در حال بهینه‌سازی لوگوی ویندوز و صدها آیکون اپلیکیشن موجود در سیستم‌عامل خود است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، حدود یک سال است که شرکت مایکروسافت در حال بهینه‌سازی این لوگوها بوده و  آیکون‌های جدید برنامه آفیس تنها شروع فعالیت بزرگ این شرکت به‌حساب می‌آید.

در حال حاضر مایکروسافت در حال طراحی مجددِ  بیش از 100 آیکون  در سراسر سیستم‌عامل خود است و در این راستا قصد دارد رنگ و شکل  آن‌ها را تغییر دهد. این فعالیت‌ها بخشی از اقدامات مایکروسافت در طراحی مدرن آیکون نرم‌افزارها و خدمات مایکروسافت تحت قانون زبان طراحی فلوئنت Fluent  است.

جان فریدمن ، معاون طراحی و تحقیقات شرکت مایکروسافت ، اعلام کرد: ” مایکروسافت با جدیدترین موج طراحی مجدد آیکون‌ها، با دو چالش بزرگ خلاقیت روبرو است.” وی افزود: ما باید ضمن طراحی آیکون‌های آشنا برای مشتریان ، نوآوری و تغییر را در آن‌ها لحاظ کنیم.

بسیاری از این تغییرات، تغییرات اساسی نیستند؛ اما این بهینه‌سازی ظریف باعث می‌شود که با مشاهده این آیکون‌ها در کنار هم، هماهنگ‌تر و سازگارتر به نظر برسند.

به نظر می‌رسد ک مایکروسافت بیشتر فعالیت‌های خود را برای طراحی مجدد و بهینه‌سازی لوگو ویندوز خود متمرکز کرده است. ویندوز 10  دارای آیکون‌های متناقض است که در تنظیمات و برنامه‌ها وجود داشته و  قدمت برخی از آن‌ها به چند دهه قبل باز می‌گردد.

لوگوی ویندوز 10X

ویندوز 10X بخشی اقدامات اولیه مایکروسافت در این زمینه است که لوگو آن با تغییرات عمدی در سال جاری رونمای شد. ویندوز 10X برای دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دوگانه طراحی شده و حتی دارای یک منوی استارت جدید است و دیگر خبری از کاشی‌های زنده نیست.

لوگو ویندوز موجود ، که هم در ویندوز 8 و هم در ویندوز 10 مورد استفاده قرار می‌گیرد ، یک رنگ مسطح را نشان می‌دهد ، درحالی‌که آرم جدید بیشتر شبیه به آبی عمق داری است که رنگ آن پله پله زیادتر می‌شود که از هر 4 سمت رنگ متفاوتی را نشان می‌دهد.

طراحی مجدد لوگوها و استفاده از زبان طراحی فلوئنت Fluent  یک روند تدریجی است که تا سال 2020 ادامه دارد. مرورگر Edge مایکروسافت اکنون یک لوگو جدید دارد و حتی برنامه‌های Office نیز دارای یک آرم مدرن‌تر هستند. هنوز اقدامات زیادی باید انجام شود و مایکروسافت در تلاش است تا طراحی این لوگوها در سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند را نیز دچار تحول کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها