لو رفتن طرح ترکیبی سیم کارت و میکرو اس‌دی شیائومی

0
1282

شیائومی قصد دارد سیم‌کارتی بسازد که به‌عنوان میکرو اس-دی هم عمل می‌کند.

به گزارش کالاسودا و نقل از GizChina، شیائومی قرار است در یک محصول جدید، سیم‌کارت و میکرو اس-دی را با هم ترکیب کند.

در طول چند سال گذشته ما شاهد بوده‌ایم که بسیاری از گوشی‌های همراه و مخصوصاً مدل‌های بالاتر، از شیار میکرو اس-دی محروم بوده‌اند.

از گوشی‌های این‌چنینی می‌توان به iPhone 11 و Google Pixel 4 اشاره کرد. اما دلیل این اقدام چیست؟

به گفته‌ی کمپانی‌های سازنده‌ی گوشی‌های همراه، میکرو اس-دی‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند که می‌توانست برای جای دادن قطعات داخلی استفاده شود.

از سوی دیگر گفته می‌شود که میکرو اس-دی‌ها از نظر سرعت به پای حافظه‌ی داخلی گوشی‌های همراه نمی‌رسند.

بااین‌حال بسیاری از مصرف‌کنندگان همچنان ترجیح می‌دهند امکان افزایش حافظه‌ی داخلی را در اختیار داشته باشند. مخصوصاً با توجه به اینکه گوشی‌ها همراه امروزی امکان ضبط ویدیو‌های 4K را دارند.

با ظهور تکنولوژی 5G، شکی نیست که کاربران به دانلود کردن ویدیو‌های با رزولوشن 4K علاقه‌ی بیشتری پیدا خواهند کرد.

همه‌ی این موارد دست‌به‌دست هم داده و می‌‌‌‌توانند حافظه‌ی داخلی گوشی شما را به‌سرعت پر کنند.

شیائومی برای مقابله با این مشکل، از یک طرح ترکیبی رونمایی کرده است که هم پاسخ گوی نیاز کاربران بوده و هم دست و پای تولید کنندگان گوشی‌های همراه را نمی‌بندد.

پتنت عرضه شده از سوی این شرکت، نشان از یک طرح ترکیبی سیم کارت و میکرو اس-دی دارد.

از آنجا که مهم ترین ویژگی یک گوشی همراه، قابلیت ارتباط آن است، شیار سیم کارت یک بخش ثابت در طراحی گوشی‌های همراه است.

اگر گوشی‌های هوشمند آینده قرار نیست شامل یک شیار میکرو اس-دی شوند، بهترین تصمیم این خواهد بود که حداکثر استفاده را از تنها شیار موجود ببریم. این دقیقا همان چیزی است که شیائومی با این طرح نشان می‌دهد.

طبق چیزی که در تصویر لو رفته از پتنت مشاهده می‌شود، در یک سوی این کارت ترکیبی سیم کارت مجهز به تکنولوژی 5G و در سوی دیگر هم کارت حافظه‌ی آن قرار خواهد داشت.

اما یک نکته‌ی مهم این است که کارت حافظه‌ی موجود در این طرح، با میکرو اس-دی‌های امروزی کاملا تفاوت دارد. این نشان می‌دهد که این کارت ترکیبی ممکن است فقط با گوشی‌های شیائومی سازگاری داشته باشد.

نکته‌ی جالب این جاست که با وجود اینکه خیلی افراد تا پیش از این طرح شیائومی با چنین ایده ای روبرو نشده بودند، این ایده جدید نیست.

در حقیقت این ایده پیش از این هم در سال 2019 توسط کمپانی Ziguang مطرح شده بود.

علاوه بر آن، سیم کارت‌های مجازی یا eSIM اکنون مدتی است که محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. این نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند آینده احتمالا هیچ نوع شیاری نخواهند داشت.

بنابراین در صورت عملی نشدن این طرح، چندان غافلگیر نشوید. در حقیقت همه چیز به تکنولوژی‌های مرسوم کمپانی‌های پیشرو در طول چند سال آینده بستگی خواهد داشت. پس فعلا چاره ای به جز صبر کردن نداریم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها