ماهواره های هک شده سلاح هایی مرگبارند

0
1482

کالاسودا_پژوهشگران امنیتی معتقدند که ماهواره‌های هک شده می‌توانند در نقش تسلیحات رادیوفرکانسی علیه مالکان سیستم‌ها بکار گرفته شوند.

آسیب پذیری ماهواره ها

اخیرا گروهی از پژوهشگران در کنفرانس امنیتی بلک هت در لاس‌وگاس ضمن هشدار نسبت به آسیب‌پذیر بودن ماهواره‌ها اعلام کردند پس از هک شدن ماهواره‌ها در آسمان، دیتای روی آن لورفته و می‌توانند در نقش ماکروویو عمل کرده و به‌صورت سلاح فیزیکی علیه مناطق جغرافیایی خاص بکار گرفته شوند.

در کنفرانس( Def Con )بزرگ‌ترین اجتماع سالانه هکرها در جهانکه در همین منطقه برگزار شد، هکرهای بااخلاق سعی کردند حفره‌های بالقوه در ماهواره را کشف کنند.

جماعت هکرها چه می گویند؟

هکرهایی که این هفته در این دو کنفرانس گردهم آمدند، سعی کردند با ایجاد «دهکده رای دهی» سیستم‌های موجود را بررسی کرده و باگ آن‌ها را دربیاورند.«روبن سانتامارتا» از کمپانی امنیتی IOActive در این کنفرانس اعلام کرد: کشتی‌ها، هواپیماها و سیستم‌های نظامی آسیب‌پذیر بوده و سیستم ارتباطات آن‌ها به‌راحتی هک شده و دشمن می‌تواند آن را علیه خودشان بکار بندد.

ماهواره های مخابراتی

اهمیت ماهواره‌ها برای مخابرات و بررسی منابع زمینی و پژوهش و کاربردهای نظامی و جاسوسی روزافزون است. بخشی از پژوهش‌های علمی و تخصصی که در آزمایشگاه‌های مستقر در فضا انجام می‌شود، هرگز نمی‌توانست روی کرهٔ زمین جنبهٔ عملی به خود گیرد.

نخستین ماهواره ایالات متحده برای تقویت کردن مخابرات «پروژهٔ اسکور» در سال ۱۹۵۸ میلادی ساخته شد، که از یک نوار برای ضبط و پخش پیام‌های صوتی استفاده می‌کرد.

از این ماهواره برای پخش پیام تبریک کریسمس رئیس‌جمهور آمریکا «آیزن هاور» به سراسر دنیا استفاده می‌شد. در سال ۱۹۶۰ میلادی ناسا ماهوارهٔ «اکو» را پرتاب کرد.

تل استار اولین ماهوارهٔ فعال مخابرهٔ مستقیم ماهواره‌ای تجاری بود. وابسته‌های به «ای تی اند تی» به عنوان بخشی از توافق چند ملیتی بین «ای تی اند تی»، آزمایشگاه‌های تلفن بل، ناسا، ادارهٔ پست عمومی بریتانیا و دفتر پست ملی فرانسه برای گسترش ارتباطات ماهواره‌ای، آن ماهواره را از پایگاه فضایی کیپ کارناورال در ۱۰ ژوئیه ۱۹۶۲ میلادی توسط ناسا پرتاب کردند. اولین و مهم‌ترین برنامهٔ ماهواره‌های مخابراتی در تلفن بلند برد میان قاره‌ای بود.

پیشرفت‌ها در کابل‌های مخابراتی زیردریایی با استفاده از فیبرهای نوری باعث کاهش استفاده از ماهواره‌ها برای تلفن‌های ثابت در اواخر قرن بیستم شد، ولی هنوز برخی اقلیم‌ها یا قسمت‌هایی از برخی کشورها بودند که خطوط زمینی مخابرات در آن‌ها اندک بود یا موجود نبود .

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید