متاورس: فرصت استثنایی برای خرده فروشان

0
36

متاورس برای خرده فروشان یک فرصت عالی به حساب می‌آید؛ اما چگونه می‌توان پیچیدگی‌های فروش کالاهای فیزیکی را به دنیای مجازی منتقل خواهند کرد؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، تجارت در حال تکامل است و ما به سمت فضاهای مجازی جدید و تجربیات مشترک، هم در دنیای مجازی و هم در دنیای فیزیکی می‌رویم.

در این میان بررسی اینکه چه کسی از فروشگاه مجازی شما بازدید می‌کند، کجا و چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد، چگونه با محصولات تعامل دارند و برای چه مدت، همه این اطلاعات برای خرده فروشان بسیار مهم است.

برای اینکه خرده فروشان از اتفاقات در متاورس مطلع شوند، باید سفر مشتری را از نزدیک دنبال کنند و از بینش مشتری برای کمک به طراحی و قرار دادن محصول در فروشگاه‌های مجازی خود استفاده کنند.

یک گزارش پیش‌بینی می‌کند که بازار متاورس تا سال 2030 به 825 میلیارد دلار خواهد رسید.

گارتنر پیش بینی می‌کند که تا سال 2026، 25 درصد از مردم حداقل یک ساعت در روز را صرف کار و خرید در متاورس خواهند کرد، در حالی که 30 درصد از سازمان‌ها در جهان محصولات و خدمات را در متاورس ارائه خواهند کرد.

مشتریان واقعی در فضای مجازی

مصرف کنندگان در مورد خرید در متاورس هیجان زده‌اند، اما کمپانی‌ها چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد طراحی فضاهای خرده فروشی مجازی دارند که باید جذاب باشد و مشتری را ترغیب به خرید کند.

خرده فروشان باید اطلاعات جمعیتی خریداران مانند سن، جنسیت، مکان و … و رفتار مشتریان در فروشگاه مجازی را بدانند.

مجازی به فیزیکی، فیزیکی به مجازی

خرده فروشان برای کشف چگونگی فروش محصولات در متاورس باید این مفاهیم را کشف کنند: مدل مجازی به مجازی با مدل‌های جدید مجازی به فیزیکی، فیزیکی به مجازی و مستقیم به مصرف کنند.

مدل تجاری مجازی به فیزیکی مشتریان را قادر می‌سازد هنگام خرید در یک محیط مجازی کالای مورد نظر خود را خریداری کرده و آن خریدها را در خانه‌های واقعی خود تحویل بگیرند.

شرکت‌هایی که متاورس را آزمایش می‌کنند می‌توانند با مشتریان انسانی و ماشینی ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها درگیر شوند و آنها را تشویق به خرید کنند.

این «سرزمین جدید فرصت‌ها» برای کارآفرینان نیز باز خواهد بود و بی‌حد و مرز است.

متاورس در حال پیشرفت است و نیازمند فناوری‌های نوآورانه، مدیریت و تجزیه و تحلیل لحظه ای داده‌ها، محصولات جدید و رویکردی پیشگام در تجارت آنلاین است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها