روش محاسبه شاخص توده بدن انسان ها یا همان BMI

0
1067
روش محاسبه شاخص توده بدن انسان ها یا همان BMI

شاخص توده بدن انسان ها یا همان BMI یکی از مرسوم ترین روش های برای تشخیص سن بیولوژیکی است. این شاخص مورد تایید بیشتر متخصصین است و در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه محاسبه شاخص توده بدن انسان بپردازیم.

برای محاسبه شاخص توده بدن باید قد و و زن خود را با کیلوگرم و متر تبدیل کنیم. پس از محاسبه قد خود به متر آن را باید به توان دو رساند تا بتوان به محاسبه شاخص توده بدن انسان خود پرداخت. محاسبه این موضوع بسیار ساده است و باید ورن خود به کیلوگرم را به توان 2 قد خود تقسیم کنید تا بتوان به شاخص توده بدن خود دست پیدا کرد.

پس از محاسبه شاخص توده بدن می توان اطلاعات جالبی را به دست آورد. به طور کلی شاخص توده بدنی بالا می تواند میزان بالای چربی بدن را نشان دهد و شما را مستعد پذیرش بیماری های مرتبط با چاقی کند.پس از انجام این محاسبات یک عدد به عنوان خروجی به دست می آید که نتایج جالب توجهی دارد.

نتایج شاخص توده بدن انسان ها یا همان BMI چگونه است؟

به طور کلی نتایج به دست آمده نشان می دهد که وزن شما چگونه است، اگر نمره BMI شما کمتر از ۱۸٫۵ باشد شما دارای وزن کم است و اگر وزنتان بین 18.5 تا 25 هستید وزن  شما مناسب است. در ادامه این بخش اگر BMI شما بین 25 تا 29.9 در نظر گرفته شود شما اضافه وزن دارید و بیش از 30 نیز شما یک فرد با اضافه وزن زیاد هستید و باید کاهش وزن را به سرعت آغاز کنید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها