مدیر توئیتر به انتقادات نیویورک تایمز پاسخ داد

0
509

کالاسودا – نیویورک تایمز انتقاداتی را به توئیتر وارد کرد و جک دورسی، مدیر عامل توئیتر نیز به این انتقادات پاسخ داده است.

مگی هابرمن، روزنامه نگار نیویورک تایمز در مورد اینکه چرا مدتی است از توئیتر دور شده است نوشت و مثال هایی در این باره آورد که توئیتر تبدیل به فضایی با تجربیات نامعقول برای او و دیگران شده است. جک دورسی، مدیر عامل توئیتر نیز این وضعیت را با یک توئیت چند بخشی توضیح داد.

او نوشت: موضوعات جامعه، بدبختی ها، ناسازگاری فکری و حتی انگیزه های سوء استفاده و سوسیالیسم در تمام سطوح بالا و پایین موضوعاتی هستند که هر کدام از افرادی که از این موارد ناراحت هستند، می توانند در موردش بنویسند و به خشم خود خاتمه دهند. اینجا جایی است که آزادی بیان، بیشترین درد را دارد.

توئیتر در حال حاضر همانند یک بازی ویدئویی است که خشم بسیاری از کاربران را بر انگیخته است. اما به عقیده من این تنها پلتفرمی است که در آن مردم احساس آزادی می کنند و می توانند حرف خود را بزنند، چیزهایی که هیچ گاه شاید نتوانند رو در روی کسی بزنند و آن را به زبان آورند. این کار برای خود من سبب می شود که انرژی های منفی را تخلیه کنم.

در انتقاد دیگر هابرمن بیان کرده بود که مردم تعداد زیادی توئیت می زنند و این سبب می شود که وقت بیشتری برای خواندن و چک کردن آنها بگذارد تا توئیتی را از دست ندهد.

دورسی نیز در پاسخ به آن بیان کرده است که تنظیمات می تواند در این خصوص تغییر یابد. می توانید تایم لاین خود را زمان بندی کرده و در قسمت What’s matters آنچه که در دسترس تان هست ببینید. کارهای زیادی در این زمینه می توان انجام داد.

دورسی همچنین بیان کرد که ویژگی “بهترین توئیت ها را به من نشان بده” مرتبط با همین حالت است اما بسیاری از کاربران از آن متنفرند.

پس از آن دورسی ترجیح داد که بخشی دیگری از انتقاد هابرمن را پاسخ دهد و آن اشاره به این بود که توئیتر منبع خوبی برای پیگیری اخبار نیست. که البته دورسی با این قضیه موافقت کرد اما پاسخ هایی مبهم به نقد هابرمن داشت که توئیتر یک پلتفرم خوب برای بحث های معناگرا است.

ما در توئتیر می توانیم به یک مکالمه دینامیک و پویا متمرکز شویم و به هر آنچه که ازارمان داده است پرداخته و می‌توانیم نظر دیگران را نیز در این خصوص بپرسیم. این یک کار چالشی است و دوست داریم ایده و افکار شما را نیز بشنویم.

با این حال هنوز مشخص نیست که گفته های جک دورسی توانسته روزنامه نگار نیویورک تایمز را قانع کند یا خیر. نظر شما چیست ؟ توئیتر را چگونه فضایی برای تبادل و بیان احساساتتان می دانید؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید