مرسدس AMG EQS 2022: اولین خودروی برقی AMG با 751 اسب بخار

0
399

سدان لوکس برقی  AMG EQS 2022 می‌تواند در 3.4 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به 155 مایل بر ساعت است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، این خودروی برقی از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل معمولی آن ندارد؛ اما پیشرفته تر است.

در اوایل هفته جاری شاهد رونمایی از اولین مرسدس AMG هیبرید پلاگین، GT63 S E Performance جدید بودیم؛ که دارای یک موتور V8 توربو با موتور الکتریکی است. امروز، AMG از اولین خودروی کاملاً الکتریکی رونمایی کرد: مرسدس AMG EQS.

این خودرو در اروپایی و همانطور که در این عکس‌ها می‌بینید؛ EQS53 نام دارد؛ اما در ایالات متحده EQS نامیده می‌شود. شاید به این معناست که ممکن است EQS63 قوی‌تری باشد.

AMG می‌گوید موتور الکتریکی دارای عملکرد جدید، اینورترهای مختلف با نرم افزار جدید و سیم پیچ‌های جدید هستند و سرعت چرخش موتورها بیشتر از مدل معمولی EQS است.

AMG EQS معمولی 651 اسب بخار قدرت و 700 پوند فوت گشتاور تولید می‌شود، اما با عملکرد Race Start خروجی فعال شده به 751 اسب بخار و 752 پوند فوت افزایش می‌یابد. مرسدس می‌گوید AMG EQS در 3.4 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت می‌رسد که 0.7 ثانیه سریعتر از EQS580 است و حداکثر سرعت آن به 155 مایل در ساعت، 25 مایل بر ساعت بیشتر از EQS580 است.

باتری 107.8 کیلووات ساعتی مشابه سایر مدلهای EQS است، اما دارای سیم کشی جدید AMG و سیستم مدیریت متفاوت است و سیستم خنک کننده خودرو نیز تقویت شده است.

این خودرواحتمالاً برد کمتری نسبت به 478 مایل ادعا شده در مدل اروپایی EQS580 خواهد داشت؛ هرچند مرسدس می‌گوید این خودرو می‌تواند با شارژر 200 وات در 15 دقیقه شارژ شده و مسافت 186 مایل را طی کند.

EQS معمولی دارای چهار حالت رانندگی (Eco، Comfort، Sport و Individual) است، اما در این خودرو حالت Eco کنار گذاشته شده و حالت‌های Slippery و Sport Plus اضافه شده است.

ویژگی بارز در همه‌ی AMG ها صدای موتور آن‌ها است؛ و مرسدس EQS را AMG Sound Experience می‌نامد.

علاوه بر طراحی بیرونی مشابه، طراحی داخلی نیز تغییری نکرده است.

AMG EQS دارای صندلی‌های جلویی اسپرت تری است که با روکش چرم MB-Tex و تزئینات microsuede پوشانده شده است.

سایر ویژگی‌های استاندارد عبارتند از نمایشگر با هدست واقعیت افزوده، سیستم صدای فراگیر سه بعدی Burmester، ویژگی‌های کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیقی ​​و کمک فعال برای رانندگی در بین خط، سانروف پانوراما، چراغ‌های جلویی LED فانتزی، پارکینگ فعال، فرمان گرم شونده، صندلی‌های عقب گرم و صندلی‌های جلو گرم، تهویه و ماساژ است. علاوه بر این کیسه هوا و عملکردهای ماساژ، گرم شدن گردن و شانه به صندلی‌های عقب اضافه شده است.

فروش AMG EQS در ایالات متحده در ابتدای سال 2022 آغاز می‌شود و هنوز قیمت آن اعلام نشده است؛ می‌توان انتظار داشت که قیمت حداقل آن، 150،000 دلار است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها