مزایا و معایب آنتی‌ویروس‌ رایگان و پولی

0
231
مزایا و معایب آنتی‌ویروس‌ رایگان و پولی

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش رو افرادی که به دنبال محافظت از کامپیوتر و رایانه‌های شخصی خود در برابر ویروس‌ها، بدافزارها و هکرها هستند؛ انتخاب یک آنتی‌ویروس خوب و کاربردی است. برخی معتقدند که خرید یک آنتی‌ویروس پولی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت به‌حساب می‌آید؛ اما گروهی دیگر اعتقاد دارند که باوجود گسترش آنتی‌ویروس‌های رایگان، این کار هدر دادن پول است. در این مطلب با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب آنتی‌ویروس‌ رایگان و پولی آشنا شده و درنهایت تصمیم درستی بگیرید.

دوراهی آنتی‌ویروس‌ رایگان و پولی

پرداخت هزینه برای آنتی‌ویروس

آنتی‌ویروس‌های که پولی و اشتراکی هستند ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهند که برخی از این قابلیت‌ها ضروری و برخی غیرضروری است. به‌طور مثال در این آنتی‌ویروس‌ها قابلیت‌هایی مانند حفاظت از سرقت هویت، کنترل والدین و ابزارهای ارتقا عملکرد سیستم و … جای داده شده است.

بنابراین قبل از اینکه برای خرید آنتی‌ویروس پولی، هزینه‌ای پرداخت کنید در مورد قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن مطالعه کرده و درصورتی‌که به این ویژگی‌ها نیاز دارید؛ آنتی‌ویروس را بخرید.

البته آنتی‌ویروس‌های پولی یک مشکل جدی‌تری به‌غیراز هزینه دارند و آن سرعت آنتی‌ویروس است که به حافظه سیستم و قدرت پردازش کامپیوتر شما بستگی دارد. بنابراین قبل از خرید یک آنتی‌ویروس پولی سازگاری آن را با سیستم کامپیوتری‌تان بررسی کنید؛ در غیر این صورت باعث کندی سیستم می‌شود.

دوراهی آنتی‌ویروس‌ رایگان و پولی

آنتی‌ویروس‌های رایگان

آنتی‌ویروس‌های رایگان فقط سیستم شما را از ویروس محافظت می‌کنند و حمایت کاملی را که انتظار دارید؛ ارائه نمی‌دهند. به‌طور معمولی یک آنتی‌ویروس رایگان برای ایجاد حداقل حفاظت از سیستم و اسکن کردن آن در مقابل بدافزار ارائه می‌شود. از بهترین آنتی‌ویروس‌ها رایگان جهان می‌توان به Kaspersky، Avast و Bitdefender اشاره کرد که دارای ابزارهای محافظتی اضافی مانند تشخیص بدافزارهای رفتاری، آشکارسازهای لینک بد و حتی فایروال‌ها هستند.

آنتی‌ویروس رایگان یک مزیت اصلی دارد و آن قیمت آن است. برخی افراد معتقدند هیچ‌چیز رایگان نیست و این آنتی‌ویروس‌ها اگر هزینه دریافت نمی‌کنند از روش‌های دیگری به منفعت خود می‌رسند. به‌طور مثال بیشتر این آنتی‌ویروس‌ها دارای تبلیغات هستند. آنتی‌ویروس‌های رایگان اغلب شامل تبلیغات پاپ آپ هستند که می‌تواند آزاردهنده باشد و باعث کاهش سرعت نرم‌افزار شود. البته باوجود ویژگی‌های کم در آنتی‌ویروس‌های رایگان، رابط کاربردی آن‌ها معمولاً ساده‌تر و کاربرپسند است.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جانبی یک آنتی‌ویروس رایگان عدم پشتیبانی فنی است. درواقع شما درصورتی‌که با یک مشکل روبه‌رو شوید نمی‌توانید با پشتیبانی فنی آن تماس گرفته و از آن‌ها درخواست کمک یا رفع اشکال را داشته باشد.

آنتی‌ویروس‌های رایگان

چرا باید یک آنتی‌ویروس پولی تهیه کنیم؟

همان‌طور که گفته شد، کنترل والدین یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مردم به آنتی‌ویروس‌های پولی روی می‌آورند. اگرچه ویندوز 10 کنترل‌های مناسبی را در این زمینه ارائه می‌دهد و نیازی به خرید یک آنتی‌ویروس پولی نیست.

بسته نرم‌افزاری امنیتی پولی نسبت به نمونه رایگان خود دارای چندین مزیت است. پوشش و محافظت بسیار گسترده‌تر  یکی از آن مزایا به‌حساب می‌آید. آنتی‌ویروس‌های پولی شامل موارد اضافی مفیدی مانند پشتیبان گیری و بازیابی هستند که در صورت خرابی رایانه شما مفید می باشد. ابزارهای بهبود عملکرد در آنتی‌ویروس‌ها این اطمینان را به شما می‌دهد که لپ‌تاپ یا رایانه شخصی شما به‌صورت کارآمد کار می‌کند.

همچنین مزیت پشتیبانی مشتری با کیفیت بالا و پشتیبان گیری فنی نیز در این آنتی‌ویروس‌ها وجود دارد.

در آنتی ویروس‌های پولی غالباً مجوزهای چندکاربره در دسترس هستند و به شما این امکان را می‌دهند تمام دستگاه‌های خود را بدون نیاز به خرید نرم‌افزار جداگانه پوشش دهید.

چرا باید یک آنتی‌ویروس پولی تهیه کنیم؟

تصمیم‌گیری نهایی

به‌طورکلی و همان‌طور که گفته شد؛ تصمیم‌گیری در مورد خرید یک آنتی‌ویروس‌ رایگان و پولی به فرد بستگی دارد. هرکدام از این آنتی‌ویروس‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. شما با استفاده از یک آنتی‌ویروس رایگان می‌توانید به‌صورت ابتدایی از سیستم خود در برابر ویروس‌ها محافظت کنید. اما اگر ویژگی‌های بیشتری نیاز دارید باید سراغ نمونه‌های پولی آن بروید.

بنابراین این انتخاب به میزان نیاز شما بستگی دارد؛ آیا یک آنتی‌ویروس با کارایی و محافظت بالا می‌خواهید یا خیر؟. بااین‌حال، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا بر اساس سیستم رایانه شما و آنچه نیاز دارید یک آنتی‌ویروس خوب را به شما پیشنهاد دهد.

نکته نهایی درزمینهٔ تهیه آنتی‌ویروس این است که کامپیوتر شما فقط یک آنتی‌ویروس را در یک‌زمان اجرا می‌کند. بنابراین، در صورت تغییر و خرید بسته جدید، احتمالاً نیاز به حذف آنتی‌ویروس قبلی خواهید داشت. اگرچه برخی از آن‌ها به‌طور خودکار این کار را انجام می‌دهند.

تصمیم‌گیری نهایی

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها