مسابقه خانه های هوشمند ناسا ویژه آدم فضایی ها برگزار شد

0
1643

کالاسودا_ناسا خانه هایی هوشمند ویژه آدم فضایی ها طراحی می کند . این طرح البته قرار است برای مریخ نوردها ارائه شود.

این پروژه هوشمند از کجا آغاز شد؟

ناسا طرح خانه‌های مهاجران آینده را از مدتی پیش به نمای گذاشت. سازمان فضایی ناسا با همکاری دانشگاه برادلی مسابقه‌ای را برای توسعه مسکن برای فضانوردان در مریخ برگزار کرد که  پنج فینالیست به عنوان بهترین طراح  از میان آنها انتخاب شدند. رتبه اول بهترین طرح مربوط به مهندسان ایالت آرکانزاس بود. ویژگی اصلی این پروژه ماژول فرود  است ( فرودگر یا سطح نشین، فضاپیمایی است که پس از رسیدن به سیاره یا اجرام آسمانی بر سطح آن فرود می آید) که خانه ها را بدون دخالت انسان بر اساس اصل خانه زنبوری، می سازد.

خانه های هوشمند ناسا چه جنسی دارند؟

تمام مصالح برای ساخت خانه‌ها به طور مستقیم توسط روبات‌های مینیاتوری در مریخ جمع‌آوری می‌شود و پس از آن ماژول‌ها بر روی چاپگر ۳D چاپ و جمع‌آوری خواهند کرد.

رتبه دوم :

جالب است بدانید که مهندسان نیویورک هم رتبه دوم را به دست آوردند. به نظر آنها، فرم مطلوب خانه برای ساکنان سیاره سرخ شکل استوانه‌ای است که شامل دو لایه و چهار طبقه است.

طبقه اول گاراژ و اولین آزمایشگاه، طبقه دوم آشپزخانه و دومین آزمایشگاه، طبقه سوم اتاق خواب و در طبقه چهارم اتاق برای استراحت طراحی شده است.

رتبه سوم :

رتبه سوم به پروژه Kahn-Yates رسید. طرح باغی گنبدی شکل که ساخت آن هشت مرحله ای است و مواد لازم برای ساخت از سطح سیاره سرخ استخراج می شود.

رتبه چهارم:

مقام چهارم حکایتی جالب دارد. چرا که برنده مقام چهارم نیز از مهندسان قطب شمال الهام گرفتند. پروژه ساخت خانه این گروه تعادل بین میزان نور طبیعی و محافظت از اشعه را مدنظر قرار داده است. طراحان این پروژه اتاق را در جایی طراحی کرده اند که فضانوردان بیشترین وقت خود را در آنجا صرف می کنند تا از بهترین تابش بهره مند شوند.

رتبه پنجم:

رتبه پنجم نکته ای مهم دارد.این پروژه شکل کوره ای ساختمان بود که فضای بی نظیری را بوجود می‌آورد.مهندسین نیم کره را به دو بخش تقسیم کردند. یکی شامل آزمایشگاه، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و دیگری اتاق خواب است. پروژه ها در وب سایت رسمی سازمان منتشر شده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید