مسافرت از لندن تا نیویورک در کمتر از یک ساعت ممکن می شود

0
175
مسافرت از لندن تا نیویورک در کمتر از یک ساعت ممکن می شود

پژوهشگران شرکت Reaction Engines توانسته اند طرحی را از یک موتور برای جت مافوق سرعت یجاد کنند که سرعت خیره کننده ای دارد. این موتور می تواند مسافرت از لندن تا نیویورک در کمتر از یک ساعت طی کند. این طرح اولیه است و پژوهشگران قصد دارند طرح این موتور را پیشرفته تر کنند.

بر اساس اخبار منتشر شده پژوهشگران شرکت Reaction Engines این طرح مفهومی را بسازند که سرعتی در حدود 4 هزار و 23 کیلومتر دارد. این پژوهشگران با شبیه سازی این موتور به شرایط خیره کنندهای دست پیدا کرده و به نوعی ساخت موتور های جت با سرعت را متحول کرده اند. این شرکت برای انجام آزمایش های خود از یک موتور جت برقی استفاده کرده تا سرعت مافوق صوت را شبیه سازی کند

پژوهشگران شرکت Reaction Engines اسم این موتور ما فوق سرعت که مسافرت از لندن تا نیویورک در کمتر از یک ساعت را ممکن می سازد Sabre نام دارد. این موتور برای استفاده از هواپیماهای بسیار بزرگ طراحی شده و می تواند ساعت ها به جابه جایی مسافران بپردازد. نکته جالب توجه در مورد این طرح مفهومی افزایش سرعت آن در مرحله بعدی است و بر اساس فناوری های مورد استفاده قرار گرفته سرعت 6 هزار و هشتصد هزار کیلومتری را برای هواپیما ها فراهم می آورد. اگر این طرح مفهومی بتواند به این سرعت دست پیدا می کند ، مسافرت از لندن تا نیویورک در کمتر از یک ساعت میسر می شود.مسافرت از لندن تا نیویورک در کمتر از یک ساعت ممکن می شود

بر اساس اخبار منتشر شده این طرح مفهومی چندین سال دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و در سال های آینده مورد استفاده جت های مسافر بر قرار می گیرد.

حال در این مورد یک سوال ایجاد می شود که آیا این سرعت بالا باعث گرمای زیاد و ذوب شدن موترو جت نمی شود؟

در واقع پژوهشگران شرکت Reaction Engines از فناوری استفاده کرده اند که از گرمای بسیار زیاد که منجر به آتش گرفتن می شودجلوگیری می کند. این طرح می تواند دمای هوای 1000 درجه را در کمتر از یک ثانیه به دمای معمولی برساند. این محققان برای این کار از مبدل های حرارتی استفاده کرده اند.

این موتور که مجهز به فناوری “از پیش خنک‌کننده” است، به هواپیما این امکان را می‌دهد که حتی در سرعت بالا نیز بدون هجوم هوای گرم و ذوب موتور، به پرواز خود ادامه دهد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها