تعداد روبات ها در فروشگاه های والمارت بیشتر می شود

0
313
تعداد روبات ها در فروشگاه های والمارت بیشتر می شود

سخت است که تاثیر خرده فروشان آنلاین مانند آمازون را روی خرده فروشی سنتی نا دیده بگیریم. شرکت هایی مانند والمارت که همچنان به کسب و کار سنتی خود پایبند هستند نیز ترجیح داده اند همگام با تکنولوژی های روز شوند. به همین منظور از روبات هایی برای انجام امور خود در فروشگاه ها استفاده کردند. اکنون والمارت بیان کرده است که تعداد این روبات ها را افزایش خواهد داد.

امروزه استفاده از روبات در انبارهای کالا امری معمول است؛ آمازون به‌تنهایی از ۴۵ هزار روبات در انبارهای کالای خود استفاده می‌کند؛ اما اتفاق جدید حضور آنها در فروشگاه‌ها است. فروشگاه‌ های زنجیره‌ای مشهور والمارت نیز از روبات های قفسه خوان در بیش از ۵۰ فروشگاه خود در سراسر ایالات‌ متحده استفاده کرد.

کنترل قیمت و موجودی جنس های قفسه

این روبات ها همانطور که از نامشان بر می آید، قادر هستند قیمت و موجودی جنس های روی قفسه را کنترل کنند. والمارت این کار را برای اینکه کارمندان کار تکراری انجام ندهند طراحی کرده است، با این وجود کارمندان کاهش نیافته و همچنان به کار خود مشغول اند. البته اقتصاد دان‌ها و بسیاری دیگر مخالف این هستند که روند فعلی افزایش خودکارسازی  باعث کاهش شغل خواهد شد، اما حداقل برخی مطالعات اثبات می‌کنند که افزایش استفاده از ربات‌های صنعتی در هر منطقه جغرافیایی، باعث کاهش شغل و دستمزد خواهد شد.تعداد روبات ها در فروشگاه های والمارت بیشتر می شود

این شرکت ایده استفاده از وسایل نقلیه مستقل را برای تحویل مواد غذایی بررسی کرده و روبات ها را برای کمک به فروشگاه ها موثر دانسته است. به همین منظور تصمیم دارد که تعداد این روبات ها را افزایش دهد. اکنون روبات های والمارت می توانند کارهای مختلفی مانند اسکن کردن شلف ها، تمیز کردن و دسته بندی قفسه ها و حمل و نقل و تخلیه اقلام را انجام دهند. روبات هایی هم هستند که می توانند به صورت خودکار بر اساس سفارشات آنلاین مشتریان جنس ها را از قفسه ها بردارند و آن ها به دست مشتری برسانند.

نظر معاون ارشد عملیات

به گفته جان کریکلیوس، معاون ارشد عملیات مرکزی والمارت در این مورد می گوید: همکاران ما فرصتی را برای ارائه تکنولوژی جدید به دست آورده اند تا انها را از تمرکز بر وظایفی که قابل تکرار، قابل پیش بینی و یدی هستند فارغ کنند. این کار به انها اجازه می دهد که وقت بیشتری برای فروش کالا و خدمات  به مشتریان داشته باشند. این موضوع همواره بخش هیجان انگیز کار ما در این خرده فروشی بوده است.

همانطور که گفتیم والمارت با درک فناوری بیگانه نیست و پیش از این ینز از ایده تکنولوژی واقعیت مجازی برای کمک به  اموزش کارمندان خود استفاده کرده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها