مشکلات رایج ویندوز 10 و نحوه حل آنها – بخش اول

0
291
مشکلات رایج ویندوز 10 و نحوه حل آنها – بخش اول

در حال حاضر ویندوز 10 بالاتر از ویندوز 7 به عنوان محبوب ترین سیستم عامل دنیا مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. این ویندوز در واقع دنباله ویندوز 8.1 در سه سال گذشته بوده است و به کاربران این امکان را می دهد تا از کار کردن با آن لذت ببرند.

خوشبختانه اکثر مشکلات ویندوز 10 طی چند سال گذشته توسط مایکروسافت برطرف شده است، اما هنوز هم برخی سو استفاده های امنیتی و باگ هایی در این ویندوز وجود دارد. اما آخرین به روزرسانی ویندوز در اکتبر 2018 نیز موجب بسیاری از خطاها مانند Blue Screen در دستگاه های سرفیس مایکروسافت شد. با این وجود این مشکلات راه حل هایی دارند که در ادامه به برخی از آنها و روش حلشان اشاره خواهیم کرد.

داشتن فضای کافی برای نصب ویندوز

اگر شما در حال برنامه ریزی برای نصب ویندوز 10 خود هستید، در واقع باید بدانید که این قسمت خود یکی از اولین قسمت هایی است که ممکن است شما را با مشکلات ریز و درشتی روبرو کند. نصب یک سیستم عامل حدید نیاز به مقدار مشخصی فضای آزاد روی هارد دارد تا بتواند به خوبی دانلود و بارگزاری شده و با موفقیت نصب شود.

برای ویندوز 10، فضای مورد نیاز 16 گیگابایت است که باید در سیستم درایو اصلی کامپیوتر این میزان فضا وجود داشته باشد. بنابراین پیش از آنکه بخواهید نسبت به نصب این ویندوز اقدام کنید، بهتر است از فضای باقی مانده روی هر درایو خود مطمئن شوید. با کلیک راست کردن و زدن آخرین گزینه یعنی Properties می توانید میزان فضای خالی خود را ببینید. اکثر کاربران درایو C را برای فایل های سیستمی خود انتخاب می کنند.داشتن فضای کافی برای نصب ویندوز 10

مسائل مربوط به سخت افزار

همانطور که کامپیوتر شما از نظر فضای هارد باید آماده نصب باشد، سیستم سخت افزاری کامپیوتر شما نیز باید قادر به اجرای ویندوز 10 باشد، به این معنی که باید حداقل سیستم مورد نیاز را داشته باشد.

الزامات برای اجرای ویندوز 10 نسبتا کم است: یک پردازنده 1 گیگاهرتزی یا سریعتر، رم 1 گیگابایت (32 بیت) یا 2 گیگابایت (64 بیت)، 16 گیگابایت حافظه فضای آزاد، دستگاه گرافیکی مایکروسافت DirectX 9 و یک اکانت مایکروسافت برای دسترسی به اینترنت.

برای پیدا کردن مشخصات PC خود به کنترل پانل رفته و System & Security را انتخاب کرده و سپس وارد System شوید تا مشخصات سیستم خود را پیدا کنید.

با این حال درنظر داشته باشید که موارد بالا حداقل الزامات است و شما بهتر است مشخصات بالاتری برای داشتن تجربه ای بی نظیر و راحت تر داشته باشید.مسائل مربوط به سخت افزار ویندوز 10

فعال کردن ویندوز 10

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در حین اجرای ویندوز 10 با آن مواجه شوید فعال کردن ویندوز 10 است. برخی از کاربران مسائلی را در حین فعال کردن کپی ویندوز 10 خود گزارش داده اند که می تواند به چند دلیل مختلف باشد. در برخی موارد ساده ترین راه برای برطرف کردن مشکل این است که نسخه کپی قانونی ویندوز 10 را خریداری کنید. بر خلاف نسخه های قبلی ویندوز، آخرین نسخه آن تقریبا به طور انحصاری در دسترس آنلاین است، به این معنی که وب سایت های رسمی مایکروسافت بهترین گزینه برای خرید شما هستند. این شرکت به صورت رایگان سیستم عامل ها را ارائه می دهد، اما ارتقای آنها را پس از مدتی به پایان می رساند.

اگر متوجه شوید که نمی توانید ویندوز 10 را به صورت موفقیت آمیز فعال کنید، مایکروسافت راه جدیدی برای حل مشکل فعالسازی معرفی کرده است که در پکیج به روز رسانی سالگرد این ویندوز معرفی شده است. شما می توانید آن را در قسمت setting پیدا کنید، سپس بر روی Update & Security کلیک کنید، به Activation بروید و بخش Troubleshoot یا عیب یابی را انتخاب کنید (اگر این سیستم را فعالسازی کنید، این گزینه را نمی بینید).فعال کردن ویندوز 10

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها