مشکلات سرقت ادبی در برنامه فیسبوک

0
449

کالاسودا_شما می توانید فیلم های روز سینمای هالیوود رو در گروه های فیسبوک پیدا کنید اما هیچ کسی کاری در مورد حل این مشکل و جلوگیری از انتشار اون انجام نمی دهد.

فیسبوک به تازگی با مشکل سرقت ادبی مواجه شده است و به تازگی خبری منتشر شده که نشان می دهد گروه های بسیاری با اعضای زیاد در این شبکه اجتماعی وجود دارد که در اون فیلم های روز سینمای هالیوود قرار داده می شود و موضوع کپی رایت هم اصلا رعایت نمی شود.

خیلی از این گروه ها اصلا مخفی و خصوصی نیستند و شما به راحتی می توانید در این گروه ها عضو شوید. خیلی از این گروه های عمومی دارای اسم هایی مانند Full HD English Movie و یا Free Full Movies 2018 هستند. ( شما به راحتی می توانید با جستجوی کلمه های free movies آنها رو پیدا کنید. ) تاریخ تاسیس این گروه های فیسبوکی نیز قدیمی هستند و بعضی از آنها از سال ۲۰۱۶ فعالیت خود رو شروع کرده اند.

فیسبوک اظهار داشته مسئولیت این مشکل بر دوش فعالان حوزه کپی رایت می باشد و آنها باید این موضوعات رو گزارش کنند

جالب اینکه بعضی از این گروه ها اصلا لینک دانلود از سایت دیگر رو هم قرار نمی دهند و شما می توانید به صورت مستقیم و از داخل گروه فیلم موردنظر رو دانلود کنید.خیلی از فیلم ها مانند The Greatest Showman ،Transformers : The Last Knight . نکته جالب توجه قرار گرفتن نسخه بلوری فیلم هایی مانند Ant-Man و The Wasp می باشد.

این موضوعات اصلا چیز جدیدی در دنیای اینترنت نمی باشد.سرقت ادبی و دانلود غیر قانونی فیلم ها موضوعی است که از زمان آمدن اینترنت پر سرعت رشد بیشتری پیدا کرده است.مشکل بزرگ در این موضوع این است که فیسبوک یا نمی تواند یا نمی خواهد کاری در این زمینه انجام دهد.سخنگوی این شرکت اظهار داشته که تا زمانی که فعالان در زمینه کپی رایت چیزی رو به ما گزارش نکنند این موضوع جز مسئولیت های ما نمی باشد.

در سیستم فیسبوک ابزار Rights Manager وجود دارد که این امکان رو در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد تا آثار آنها دزدیده یا کپی نشود اما مشکل اصلی این است که هنوز که هنوزه این ابزار باگ های مخصوص به خود رو دارا می باشد.

مساله اصلی این است که اگر فیسبوک قادر نیست مشکلی به این کوچکی رو حل کند چگونه می توان به این برنامه اعتماد کرد و اینکه اطمینان داشت که این شرکت می تواند مشکلات بزرگتر رو برطرف کند؟

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها