بررسی مشکلات متداول و رایج میکروفن و هدفون گوشی های آیفون به همراه راه حل

0
275
بررسی مشکلات متداول و رایج میکروفن و هدفون گوشی های آیفون به همراه راه حل

مانند تمام گوشی های هوشمند موجود در بازار گوشی های هوشمند، موبایل های برند آیفون نیز ممکن است با مشکلاتی رو به رو شود که شاید به سادگی بتوانید آن ها را برطرف کنید و نیازی به مراجعه به تعمیرکار نخواهد بود. در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و اگر کیفیت احساس می کنید میکروفون گوشی شما مشکل دارد یا هدفون شما کیفیت لازم را ندارد پیشنهاد می کنیم با ما همراه شوید.برای حل ارور camera failed یا دوربین ناموفق در اندروید در این بخش کلیک کنید.

حل مشکلات رایج میکروفن آیفون

گوشی هوشمند آیفون 7 دارای چهار میکروفون است، دو میکروفون در پایین، یکی در نزدیکی جک هدفون و دیگری در کنار بلندگو است. اگر میکروفون شما کار نمی کند ممکن است دلیل این مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.

در گام نخست باید میکروفن ها را تمیز کنید. از این رو باید از یک پارچه میکروفیبر یا یک مسواک بسیار نرم میکروفن ها را به سادگی تمیز کنید. از این رو موانعی مانند گرد و غبار می تواند باعث ایجاد صدای بسیار ضعیف در گوشی شما شود.

پس از تمیز کردن دستگاه خود قاب یا اگر چیزی را به گوشی هوشمند خود متصل کرده اید آن ها را جدا کنید، برخی لوازم اینچنینی می تواند در میکروفن های دستگاه شما اختلال ایجاد کند.

تمام دستگاه هایی که از طریق بلوتوث به دستگاه شما متصل شده است را غیر فعال کنید. پس از غیر فعال کردن تمام دستگاه های اینچنینی باز هم میکروفن گوشی خود را بررسی کنید.

اگر از نرم افزار خاصی استفاده می کنید، نرم افزار مورد نظر خود را به روز رسانی کنید، بسیاری از نرم افزار های ورژن قدیمی مشکل در این زمینه ایجاد می کنند. از این رو سعی کنید از اپ استور استفاده کرده و اپلیکیشن را به آخرین نسخه آپدیت کنید و سپس آن را بررسی کنید.

موضوع دیگری که باید آن را بررسی کنید بررسی مجوزها است. شما باید دسترسی ها در این زمینه را بررسی کنید زیرا ممکن است دسترسی به میکروفن نرم افزار را غیر فعال کرده باشید. برای فعال کردن آن باید وارد بخش تنظیمات شوید و به قسمت حریم خصوصی بروید و گزینه میکروفن را انتخاب کنید و دسترسی ها را فعال کنید.

حل مشکلات رایج میکروفن آیفون

حل مشکلات رایج  هدفون گوشی آیفون

در مورد هدفون گوشی شما این احتمال وجود دارد که آداپتور هدفون که در جعبه گوشی قرار دارد یا هدفون شما به مشکل خورده باشد و آخرین احتمال نیز خرابی پورت لایتنینگ به شمار می رود که این موضوع روی شارژ شدن دستگاه نیز تاثیر می گذارد. البته در نظر داشته باشید که کثیف بودن جک هدفون نیز می تواند برای شما اختلالاتی ایجاد کند.

در گام نخست کثیف بودن پورت هندزفری را برطرف کنید، سپس از هدفون یا آداپتور دیگری استفاده کنید. در کنار موارد یاد شده در نظر داشته باشید که احتمال دارد گوشی از طریق بلوتوث به دستگاه دیگری متصل شده باشد و این موضوع را مورد بررسی قرار دهید. اگر بلوتوث گوشی شما روشن باشد ممکن است از طریق اسپیکر یا هدفونی صدا منتشر می شود و شما احساس می کنید که هدفون شما با مشکل رو به رو شده است.

حل مشکلات رایج  هدفون گوشی آیفون

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها