معرفی لپ تاپ تاشو توسط لنوو

0
963

شرکت لنوو در تاریخ 13 می اولین کامپیوتر شخصی با صفحه تاشو را معرفی کرد، این کامپیوتر که از سری ThinkPad X1 است هنوز قیمت و نام دقیق آن مشخص نیست. این لپ تاپ قرار است در سال 2020 عرضه شود.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از مشخصات آن در دسترس نیست. به گفته لنوو لپ تاپ از سیستم عامل ویندوز و پردازنده ای از شرکت اینتل استفاده می کند. اما در مورد صفحه نمایش اطلاعات نسبتا دقیقی ارایه شده است.

صفحه نمایش آن 13.3 اینچ از نوع 2KOLED با نسبت 4:3 ساخت شرکت ال جی می باشد که از وسط خم می شود. همینطور تعداد لولاهایی که برای صفحه نمایش این لپ تاپ استفاده شده است 2 برابر تعداد لولاهایی است که در لپ تاپ های معمولی شرکت لنوو استفاده می شود تا مقاومت آن بیشتر باشد.

این لپ تاپ به 2 پورت USB-C ، بلندگوهای استریو و یک دوربین اینفرارد (IR-Camera) برای استفاده در Windows Hello مجهز می باشد. نرم افزار Windows Hello یک سیستم امنیتی جدید در ویندوز 10 می باشد که امکان ورود به ویندوز یا سایر نرم افزارها را از طریق اثر انگشت، تشخیص چهره و اسکن آیریس فراهم می سازد.

همچنین باطری به کار رفته در این لپ تاپ یک روز کامل را جوابگوی نیازها نیز است که فعلا اعداد و ارقامی از آن ذکر نشده است.

به گفته شرکت لنوو هدف تولید این لپ تاپ جایگزین کردن آن با لپ تاپ هایی است که مورد استفاده مدیران و اشخاصی که زیاد سفر می کنند می باشد البته برای علاقه مندانی که مایلند چیزهای جدید را نیز امتحان کنند مناسب است.

در بررسی اولیه با دستگاه آزمایشی که توسط سایت Tom’s Hardware انجام شده است صفحه به راحتی خم شده، تاچ آن به خوبی عمل می کند و مانند یک لپ تاپ می شود از آن استفاده کرد، همچنین صفحه نمایش آن به اندازه کافی محکم (در این حد که نگران شکستن آن نباشید) به نظر می رسد. البته می توان یک کیبورد بلوتوث نیز به آن متصل کرد و لپ تاپ را به صورت عمودی قرار داد تا همان حس قدیمی همیشگی به شما دست دهد.

می توانید این لپ تاپ را از وسط تا کنید و مانند یک کتاب از آن استفاده کنید یا می توانید برای طراحی مانند یک تبلت آن را صاف کنید و از قلم مخصوص آن استفاده کنید.

به نقل از سایت Tom’s Hardware نمونه آزمایشی که آن ها دیده اند از ویندوز 10 استفاده می کرده که به گفته لنوو محصول نهایی سیستم عامل متفاوتی خواهد داشت و همچنین بدون یک کیبورد فیزیکی کار با آن یک مقدار مشکل است که البته می توان کیبورد لمسی آن را تا زمان عرضه مقداری بهبود بخشید.

شرکت لنوو نزدیک به 3 سال است که در حال طراحی و تولید صفحه نمایش های تاشو است و اولین صفحه نمایش تاشو را بعد از معرفی گوشی سامسونگ گلکسی فولد عرضه کرد، گوشی ای که با مشکلات متعدد صفحه نمایش در حالی که آن را رسانه ها بررسی می کردند مواجه شد، اما صفحه نمایش لنوو ساخت شرکت ال جی بوده و خود این لپ تاپ یک دستگاه موفق به نظر می آید اما باید تا زمان عرضه آن صبر کرد و دید که آیا این صفحه نمایش بهتر از سامسونگ عمل خواهد کرد یا خیر.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها