موانع بر سر راه اجرای دولت الکترونیک

0
261

اجرای طرح دولت الکترونیک گویی دچار مشکلاتی شده که از آن جمله می توان به خودرایی هر دستگاه در این مجموعه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، دولت الکترونیک پس از تاکیدات فراوان هنوز اجرایی نشده و وزیر ارتباطات خودرایی هر دستگاه را یکی از مشکلات بر سر راه این طرح می داند.

در همین رابطه، «محمد جواد آذری جهرمی» روز گذشته با تاکید بر اینکه دولت الکترونیک باید خدمات را به شکل رقابتی به همه ارائه کند افزود: زمانی صحبت از یکی کردن نرم افزارها به میان می آید هر دستگاه درصدد است که نرم افزار خود را اجرایی کند که در این رابطه چندین سامانه با چندین بانک و زیرساخت ایجاد می شود و در نهایت مردم خدمات نمی گیرند و صرفه جویی در هزینه ها هم محقق نمی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: یکی کردن نرم افزارها معنا ندارد بلکه یکپارچه سازی آن می تواند زمینه خدمات رسانی بهتر به مردم و صرفه جویی در هزینه ها را محقق کند.

آذری جهرمی گفت: استانداردگذاری بین دستگاهی در شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شده و همه کمک می کنیم که استاندارد تبادل ارتباطات بین این موارد درست شود و در این راستا دیگر فرقی نخواهد داشت که بیمه تامین اجتماعی است یا بیمه ای دیگر.

وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه کشور به دولت تکلیف شده که چهار خدمت الکترونیک پایه در 80 درصد روستاهای کشور ارائه شود و در حال حاضر 100 درصد شهرهای ما پوشش اینترنت دارند و در این رابطه از برنامه جلو هستیم.

این در حالی است که طبق آخرین آمارهای اعلامی میزان رشد دستگاه‌های اجرایی نسبت به ۶ ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که دستگاه‌های اجرایی در زمینه بلوغ الکترونیک از ۶۰ درصد به ۶۵ درصد رسیده و تعداد دستگاه‌ها نیز از ۹۳ دستگاه به ۱۰۵ دستگاه افزایش پیدا کرده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها