موتورولا وارد حوزه اسپیکرهای هوشمند خواهد شد

0
348

کالاسودا – موتورولا با کمک بایدو، غول جستجوی چینی برنامه طراحی ساخت اسپیکرهای هوشمند را در سر دارد.

موتورولا در حال تلاش برای ورود به بازار اسپیکرهای هوشمند است، بازاری که احتمالا فعلا آمریکا را پوشش ندهد. این به این معناست که این اسپیکرهای هوشمند تنها در چین و دیگر بازارها همانند اروپا و در آینده ای نزدیک در آمریکا فروخته خواهد شد.

 این شرکت در نظر دارد که اسپیکرهای هوشمند خود را با همکاری بایدو طراحی کند و به طور غیر مستقیم با آمازون اکو و گوگل هوم رقابت کند. دلیل این کار را می توان بازار چین دانست. چرا که احتمالا بازار اول این محصول چین خواهد بود و سپس به صورت بین المللی عرضه می شود و تا آن زمان شاید خطری برای این اسپیکرها محسوب نشود.

رسانه‌ها تصاویری از این دستگاه نشان داده‌اند و نام هوش مصنوعی هوشمند موتورولا یا Motorola Smart AI  را روی آن گذاشته‌اند. این یک نام کاملا عمومی است، و ممکن است در آینده تغییر  کند.

به نظر می‌رسد که این اسپیکر به صورت گرد طراحی شده و می‌تواند محیط را به صورت ۳۶۰ درجه مانند دیگر اسپیکرهای هوشمند پوشش دهد. بسیاری از ویژگی‌های این اسپیکر فعلا ناشناخته هستند، اما تصاویری تبلیغاتی‌ که از آن منتشر شده نشان می‌دهد که توسط آن شما قادر خواهید بود از سوالاتی مانند «امروز چه خبر؟» و… برای آگاهی از اخبار و آب وهوا و چیزهای دیگر استفاده کنید. حتی انتظار می‌رود که نام این دستیار هوشمند به نام بایدو مزین شود ، اگرچه هنوز چیزی در خصوص نام آن مشخص نیست.

فضای اسپیکرهای هوشمند در حال نزدیک شدن به فضای برنامه‌های اندرویدی در چین است. شرکت‌های بسیاری در پی ایجاد دستیارهای هوشمند و سخنران‌های هوشمند هستند. این به این معنی است که شما صدها اسپیکر هوشمند را برای انتخاب طی سال‌های آینده در دسترس خواهید داشت.

 خصوصا در کشور‌هایی مانند چین که گوگل و خدمات آن فیلتر شده اند و آمازون اکو هنوز به تسخیر این بازار نرسیده و به زودی شاهد یک بازار شلوغ در حوزه اسپیکرهای هوشمند در این کشور خواهیم بود، موتورولا نیز این رقابت را به دلیل محبوبیت استفاده از اسپیکرهای هوشمند زودتر از دیگران شروع کرده است.

در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ بازار جهانی اسپیکرهای هوشمند رشد ۱۸۷ درصدی از خود نشان داد. در مجموع شرکت‌های اپل،  گوگل، شیائومی،  آمازون، ۱۶.۸ میلیون دستگاه به‌ بازار عرضه کردند؛ در حالی که طی سه‌ماهه‌ اول سال ۲۰۱۸ تنها شاهد عرضه‌ ۹ میلیون اسپیکر هوشمند به بازار بودیم. در سه‌ ماهه‌ دوم سال ۲۰۱۸، رشد ۵۲ درصدی استفاده از اسپیکر هوشمند در بازار چین قابل مقایسه با رشد ۱۶ درصدی استفاده از اسپیکر هوشمند در بازار ایالات متحده است.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها