موزیلا چه اطلاعاتی از شما گردآوری می‌کند؟

0
151

کاربران می توانند با مراجعه به قسمتی خاص به داده‌های مسافت سنجی دسترسی داشته باشند و دریابند که موزیلا پس از نصب فایرفاکس چه اطلاعاتی از کاربران جمع آوری می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Zdnet، اکنون صفحه خاصی در مرورگر فایرفاکس وجود دارد که کاربران می توانند ببینند موزیلا کدام داده‌های تله متری یا مسافت سنجی کاربران را گردآوری می‌کند.

برای دسترسی به این قسمت کافی است در نوار آدرس URL مرورگر تایپ کنید About:telemetry. این بخش به شکل افزونه جدید در فایرفاکس در دسترس است.

این صفحه اطلاعات عمیق فنی در مورد تنظیمات مرورگر ، افزونه‌های نصب شده ، اطلاعات سیستم عامل / سخت افزار ، جزئیات Section مرورگر و فرآیندهای اجرا را نشان می دهد. اطلاعات همان چیزی است که یک تولید کننده نرم افزار برای رفع اشکالات و نگه داشتن ردیابی آمار پایگاه کاربران خود ، جمع آوری می‌کند.

یکی از مهندسین فایرفاکس به ZDNet گفت که این صفحه در درجه اول به دلایل خودخواهانه ایجاد شده است تا به مهندسین کمک کند تا نصب های آزمایشی Firefox را باگ زدایی کنند. با این حال ، اجازه داده شد تا به عنوان یک حرکت در جهت روابط عمومی کاربران، به شعبه پایدار آنها نیز ارسال شود تا ذهن کاربران راجع به اینکه چه نوع داده ای از آنها جمع آوری می شود راحت گردد.

این حرکت مطابق با کارهایی است که موزیلا طی دو سال گذشته انجام داده است و همواره در جهت افزایش كنترل و حفظ حریم خصوصی در مرورگر خود راهکارهایی را انجام داده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها