موس کلاسیک در دنیای بازیهای مدرن

0
512

کالاسودا – مایکروسافت موس کلاسیک خود را دوباره وارد بازار می کند، موسی که دنیای بازیهای رایانه ای را تغییر می دهد.

هنگامی که در سال ۱۹۹۶، مایکروسافت موس intelliMouse را عرضه کرد، چیزی جز انقلابی در ساخت موس نبود. گیمرها به خصوص از نظر طراحی ارگونومی، دکمه های پاسخگو و واکنشی و ان چرخ اسکرول وسط موس بسیاری راضی و خشنود بودند.

اگرچه موس هایی که امروزه برای گیمینگ طراحی میشوند، تمایل به طراحی های صنعتی، رنگهای روشن و چند دکمه قابل برنامه ریزی دارند، اما مایکروسافت با طراحی مجدد اینتلیموس و روانه کردن دوباره آن به بازار انتظار دارد که نسل جدید نیز از ان استقبال کنند و به دلیل ویژگی هایی که دارد سبب محبوبیت میان قشر گیمر شود.

اخرین تکرار تولید این موس به نام Intellimous 3.0 به سال ۲۰۰۳ برمیگردد.  سیمون دیرلسلی، مدیر طراحی مایکروسافت در پست وبلاگ Q&A در مورد این موضوع نوشته است که ما به نقطه ای رسیدیم که به دنبال پیگیری و تغییر تکنولوژی و قیمتگذاری مناسب هستیم. ما بازه زمانی حال را  به عنوان فرصتی برای بهبود یکی از نمادهای مایکروسافت دیدیم و با به روز رسانی هایی که رویش انجام دادیم، سعی کردیم که آن را با تکنولوژی مدرن کنونی ترکیب کنیم.

البته این موس تنها به صورت سیمی موجود میشود تا تاخیر در بازی ها را کاهش دهد و نور قرمز ان نیز با نور سفید ملایم جایگزین میشود. بر طبق گفته سایت پی سی ورلد، مشخصات این موس قابل مقایسه با  موس Microsoft Surface Precision Mouse است که دارای سنسور BlueTrack است که حرکت را هر ۱۰۰۰ بار در ثانیه ثبت میکند و تنظیمات dpi به ۳۲۰۰ رسیده است.

این موس دارای ۵ کلید است که سه تا از آنها قابل برنامه ریزی هستند. اقای دیرسلی در این باره می گوید: میتوان دکمه های چپ و راست را برنامه ریزی کرد و حتی کلید اسکرول وسط را نیز برنامه ریزی کرد و به آن جهت دهی داد تا وظیفه ای خاص را انجام دهد. ما همچنین به دکمه جانبی پیشرفته نیز فکر کردیم. اکنون آنها دارای وظایف کلیک راست نیز هستند.

اگر چه این موس به گونه ای طراحی شده که از سیستم عامل ویندوز ۷ پشتیبانی میکند، اما با سیستم عامل Mac OS کار نمی کند، زیرا با گزینه های پیکربندی دکمه ها در موس و نرم افزار مرکز کیبورد سازگار نیست. ویدئوی معرفی این محصل ویژگی های هوشمند را به خوبی نشان میدهد که مناسب بازی های کلاسیکی چون Minesweeprt و  Flight Simulator نیز میباشد. قیمت این موس ۴۰ دلار خواهد بود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید