مک بوک 12 اینچی اپل اولین لپ تاپ کمپانی با پردازنده‌ی ARM

0
180

با رونمایی از سیستم عامل macOS Big Sur در WWDC 2020؛ اپل اعلام کرد به زودی از تراشه‌های مخصوص اپل مبتنی بر ARM به جای اینتل استفاده خواهد کرد.  این شرکت قول داده اولین مک بوک ها با چیپست‌های ARM در اواخر سال 2020 عرضه شوند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina ، اولین گزارش‌ها در مورد این محصولات منتشر شده است. طبق یک گزارش، MacBook 12 اینچی جدید، اولین دستگاهی  است که از پردازنده‌ی اپل مبتنی بر ARM استفاده می‌کند.

براساس این گزارش، MacBook 12 اینچی امسال با تراشه کاملاً جدید مبتنی بر ARM اپل تولید خواهد شد.

در گزارش قبلی Ming-Chi Kuo، تحلیلگر مشهور اپل، وی اظهار داشت که iMac های 13 یا 24 اینچی اولین Mac با تراشه‌های داخلی اپل هستند.

مک بوک جدید 12 اینچی با چیپست BIONIC A14X عرضه می‌شود

این منبع همچنین اظهار داشت که تراشه A14 Bionic آینده که در خانواده آیفون 12 و iPad ها و به عنوان A14X Bionic استفاده خواهد شد، به MacBook 12 اینچی امسال نیز راه پیدا می‌کند.  به عبارت دیگر، همان A14X Bionic موجود در iPad در MacBook نیز به کار گرفته خواهد شد. چیپست جدید پیشرفت‌های چشمگیری در عملکرد MacBook ایجاد خواهد کرد و همچنین عمر باتری فوق العاده‌ای خواهد داشت.

در گذشته، اپل کامپیوترهای شخصی Mac را با پردازنده‌های اینتل، مجهز به پردازنده‌های گرافیکی Huida یا AMD عرضه می‌کرد. با این حال، این روند در سال 2020 تغییر خواهد کرد.اولین MacBook های با چیپست جدید در سه ماهه آخر سال 2020 به طوررسمی عرضه می‌شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها