ناامنی شغلی یوتیوبرها

0
235

بیشتر افرادی که در کانال‌های یوتیوب فعال هستند؛ در این نگرانی و ناامنی شغلی فعالیت می‌کنند که ممکن است روزی از خواب بیدار شوند و دیگر ویدئوهایشان دیده نشود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، این وب سایت تصمیم گرفت در مورد ناامنی‌های شغلی در یوتیوب تحقیق کرده و با چند از یوتیوبر های فعال صحبت کند. بیشتری افرادی که انگجت با آن‌ها مصاحبه کرد؛ نوعی وقفه در کانال‌های یوتیوب خود را گزارش کرده و این شغل را سراسر ناامن دانستند.

در این راستا برخی از یوتیوبرهای معروف در صورت مشاهده وقفه در کانال‌ها یوتیوبشان سعی می‌کنند که از راه‌های دیگری به کسب درآمد بپردازند و به اصطلاح‌ها تمام تخم‌مرغشان را در سبد یوتیوب قرار ندهند.

این افراد در دنیای واقعی نیز به فعالیت‌های کاری خود مشغول‌اند و علاوه بر یوتیوب در شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام نیز فعالیت دارند.

آمار نشان می‌دهد باوجود ناامنی‌های شغلی در یوتیوب، افراد بیشتری در ایالات‌متحده تمایل دارند یوتیوبر شوند. در واقع با توجه به شرایط سخت زندگی و کمبود شغل، این افراد سعی دارند از طریق یوتیوب یک شبه مشهور شده و به در آمد بالا و زندگی خوب برسند.

بازدید کاربران از کانال‌های یوتیوب کم شده است

اما آمار نشان می‌دهد تمایل کاربران برای بازدید از کانال‌های یوتیوب کم شده است. یک مطالعه جدید نشان داد که حدود 85 درصد از بازدید کننده‌ها یوتیوب به سه درصد کانال‌ها می‌روند. براساس نمونه‌ای از 19000 کانال مشاهده شده در طی یک دهه، این مطالعه نشان داد كه یك فیلم در سال 2016 دارای میانگین 89 بازدید بود در حالی كه در سال 2006 بیش از 10000 دریافت كرده است.

در همین حال، گزارش شده است که کانال‌های بزرگ و مشهور درآمد سالانه هشت رقمی را داشته‌اند. با توجه به این شرایط مشخص شد که کلید موفقیت در یوتیوب و ثبات شغلی در آن، فعالیت‌هایی فراتر از یوتیوب است.

به همین دلیل است که برخی از چهره‌های مشهور در کانال‌های یوتیوب علاوه بر فعالیت‌هایشان در این کانال‌ها، از روش‌های دیگری مانند جلسات اسکایپ با هواداران و … نیز استفاده می‌کنند.

این یوتیوبر ها به صورت تمام وقت برای این حرفه خود وقت می‌گذارند و از روش‌های غیر از یوتیوب برای تعامل با هواداران خود استفاده می‌کنند

با این وجود، وقتی Engadget از آن‌ها در مورد فرسودگی شغلی و ناامن بودن فعالیت در یوتیوب سؤال کرد و از آن‌ها خواست تا امنیت شغلی در یوتیوب را از یک تا ده نمره‌گذاری کنند؛ بیشتر آن‌ها نمره 5 دادند.

این یوتیوبر ها مشهور باوجود ثروت‌های زیادی که از این راه به دست می‌آورند، یوتیوب را یک محل ناامن شغلی توصیف کردند که معتقدند برای این که همیشه در صدر بمانند باید تمام وقت و از طریق روش‌های مختلف و کارهای سخت، فعالیت کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها