نتایج آخرین نظر سنجی استیم خبرهای خوبی برای انودیا و اینتل دارد

0
171
نتایج آخرین نظر سنجی استیم خبرهای خوبی برای انودیا و اینتل دارد

نتایج آخرین نظرسنجی نرم افزار استیم در خصوص اینکه کاربران این نرم افزار از چه سخت افزار و نرم افزاری برای بازی های خود استفاده می کنند منتشر شده است. به نظر می آید ویندوز 10، اینتل و انودیا فاتحان دنیای بازی های کامپیوتری در بخش سیستم عامل و سخت افزار هستند.

با اینکه نظرسنجی استیم فقط مخصوص کاربرانی است که وارد این نرم افزار می شوند اما به علت فراگیر بودن نرم افزار استیم، این نظرسنجی اطلاعات خیلی خوبی را در خصوص اینکه گیمرها از چه سخت افزار و سیستم عاملی برای بازی استفاده می کنند در اختیار ما قرار می دهد.

نتایج بخش سیستم عامل

وقتی صحبت از سیستم عامل می شود، سیستم عامل ویندوز با اختلاف خیلی زیادی پر استفاده ترین سیستم عامل است. در مجموع 96.49% از کاربران از یکی از نسخه های ویندوز استفاده می کنند. از آن طرف فقط 2.75% از کاربران از سیستم عامل مک و فقط 0.76% از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند که این عدد برای شرکت Valve که یکی از پشتیبانان سیستم عامل های متن باز است خیلی خوب نیست. از طرفی با توجه به اینکه استیم ورژن بعدی سیستم عامل Ubuntu را دیگر پیشنهاد نمی کند (Ubuntu بهترین سیستم عامل بر پایه لینوکس برای بازی است) این اعداد برای لینوکس حتی در آینده ممکن است کمتر شود.

از تمام نسخه های ویندوزی که توسط کاربران استیم استفاده می شود، ویندوز 10 نسخه 64 بیتی آن با مجموع 70.92% رای بیشترین استفاده را دارد که یک جهش 3.08% نسبت به نظر سنجی قبلی است. به نظر می رسد بالاخره گیمرها دارند از ویندوز 7 با توجه به نزدیک شدن پایان پشتبیانی آن مهاجرت می کنند. ویندوز 7 با استفاده 21.34% توسط کاربران ریزشی 2.09% داشته است.

این خبر برای شرکت مایکروسافت بسیار خوش آیند است چرا که این شرکت تلاش دارد تا جایی که ممکن است کاربران را مجبور به استفاده از ویندوز 10 به جای ویندوز 7 کند. اما همچنان تعدای از گیمرها به ویندوز 7 وفادار باقی مانده اند. مایکروسافت از این کاربران نیز می خواهد تا پایان 14 ژانویه 2020 که تاریخ پایان پشتیبانی ویندوز 7 است سیستم عامل خود را بروز کنند.

نتایج بخش سخت افزار

وقتی صحبت از سخت افزار می شود اینتل و انودیا فاتحان این بخش هستند. در بخش کارت های گرافیک، 75.53% از کاربران استیم از کارت گرافیک های انودیا استفاده می کنند در حالی که فقط 14.75% از آن ها از کارت گرافیک های AMD استفاده می کنند.

کارت گرافیک میان رده Geforce GTX 1060 انودیا پر استفاده ترین کارت گرافیک این نظر سنجی با 16.01% آرا بوده است. در حقیقت کارت گرافیک های میان رده انودیا با اختلاف زیادی جزو پر استفاده ترین کارت گرافیک ها هستند. کم استفاده ترین کارت گرافیک انودیا نیز RTX 2070 است با 1.1% رای.

این در حالی است که کارت گرافیک پرچم دارد این شرکت یعنی Geforce RTX 2080 Ti فقط 0.42% رای داشته است که نشان دهنده اینست که با اینکه این کارت گرافیک قدرتمندترین کارت گرافیک بازار است شرکت انودیا موفق نشده است گیمرهای زیادی را متقاعد کند که پول زیادی بابت این کارت گرافیک خرج کنند. حال باید دید که با وارد شدن کارت های گرافیک RTX 2060 Super و RTX 2070 Super به بازار این اعداد و ارقام تغییر می کنند یا خیر؟

از آن طرف پر استفاده ترین کارت گرافیک شرکت AMD نیز Radeon RX 580 با 1.32% آرا است.

در خصوص پردازنده نیز شرکت اینتل نیز تواسته است پیشتازی خود را در بازار حفظ کند. 82.01% کاربران از پردازنده های اینتل استفاده می کنند در حالی که فقط 17.88% کاربران از پردازنده های AMD استفاده می کنند.

نتایج نظر سنجی استیم برای شرکت AMD و طرفداران این برند ناامید کننده است. با اینکه این شرکت در چند وقت اخیر محصولات خیلی خوبی را به بازار عرضه کرده است به نظر می رسد همچنان در حال تقلا کردن برای بدست آوردن سهم خوبی در بازار است. وضعیت در بخش پردازنده برای شرکت ام ای دی بدتر از کارت گرافیک است. زیرا نتایج نظرسنجی افتی 0.13 درصدی نسبت به ماه می نشان می دهد.

البته ما همیشه دوست داریم شاهد رقابت بین شرکت ها باشیم اما همچنان پیشتازی مایکروسافت، اینتل و انودیا ممکن است یک مقدار باعث از بین رفتن یک رقابت جذاب بین شرکت ها باشد اما نباید منکر آن شد که این شرکت ها واقعا محصولات خیلی خوبی ارائه می دهند که باعث شده است همچنان پیشتاز بازار باقی بمانند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها