موتور سیکلت های برقی در انبار

0
1661
موتور سیکلت های برقی در انبار

موتور سیکلت های برقی که به منظور کاهش آلودگی هوا در تهران به فروش می رسند به دلیل استقبال کم شهروندان در انبارها مانده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، دولت به منظور کاهش آلودگی هوا دست به تولید موتور سیکلت برقی و خودروهای برقی زده است. خودروهای برقی در آینده ای نزدیک وارد بازار می شوند اما موتور سیکلت های برقی مدت هاست که به تولید انبوه رسیده اند و در بازار ایران به فروش می رسند. اما استقبال خاصی از این وسیله های نقلیه متکی بر تکنولوژی صورت نگرفته است.

بنابراین گزارش،  در مصوبه سال ۹۵، وزارت صمت مکلف شد برنامه جامعی را برای تولید موتور‌های برقی ارائه کند که این برنامه در دولت با شکست رو به رو شد.

مشکل عمده در تولید موتورسیکلت‌های برقی قیمت بالای این دستگاه است و تا زمانی که قیمت موتورسیکلت‌های برقی کاهش پیدا نکند، انتظار استقبال از آن را نمی توان داشت. در برنامه جامع تولید موتورسیکلت برقی که مجددا مطرح شد، موضوع قیمت و استفاده از این موتورسیکلت‌ها به صورتی بود که مالکیت باطری موتور در اختیار دولت باشد که این موضوع می‌تواند موجب کاهش ۵۰ درصدی قیمت برای موتور شود، همچنین پیشنهاد شد که ۵۰ درصد دیگر نیز از طریق بانک‌ها به صورت تسهیلات در اختیار مشتریان قرار گیرد.

این در حالی است که برای مباحث مربوط به پارکینگ موتور‌های برقی، ایستگاه شارژ خانگی و ایستگاه شارژ در مراکز پرتردد پیش‌بینی‌هایی شده است و پیشنهاد شده که تسهیلاتی برای تردد، عوارض و شماره‌گذاری موتور‌های برقی در نظر گرفته شود. همچنین یک کمیته تخصصی برای بررسی طرح و تولید و توسعه موتور‌های برقی تشکیل شده است که پس از نهایی شدن، این طرح در کمیته تخصصی به هیأت دولت ارسال خواهد شد.

یادآور می شود، از ابتدای تصویب آئین‌نامه فنی ماده ۲، ۲۰ مورد موتورسیکلت برقی توانسته اند مجوز شماره‌گذاری دریافت کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها