نحوه استفاده از الکسا برای تنظیم و کنترل لامپ هوشمند

0
1021
لامپ هوشمند

اگر آمازون اکو/ Amazon Echo دارید و به دنبال استفاده از الکسا برای کنترل لامپ های هوشمند هستید؛ می‌توانید از این مطلب آموزشی کمک بگیرید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، دستیار صوتی می‌تواند به‌غیراز پاسخ به سؤالات، اطلاع از اخبار و یادآوری‌ها، با استفاده از هوش مصنوعی خود به‌منظور کنترل لوازم خانگی هوشمند به کار گرفته شود. در این میان لامپ‌های هوشمند یکی از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین وسایلی هستند که می‌توانید از دستیار صوتی برای کنترل مصرف آن‌ها در اوج بار استفاده کنید.

تنظیمات مربوط به لامپ‌های هوشمند و نیازمندی‌های آن

یکی از عوامل مهمی که باید در این زمینه به کار گرفته شود؛ اتصال وایفای 2.4 گیگاهرتزی است. زیرا در حال حاضر تمام محصولات خانگی هوشمند، از جمله لامپ‌های هوشمند فقط با این باند مخصوص سازگار هستند و کار می‌کنند. برای اطمینان از این امر با بخش ارتباط با مشتریان ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید. تقریباً تمام روترها دارای باند 2.4 گیگاهرتزی هستند؛ حتی اگر از باند 5 گیگاهرتزی نیز پشتیبانی کنند.

یکی دیگر از عواملی که در اینجا باید به آن توجه کنیم؛ انتخاب لامپ‌های هوشمند است. بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که لامپ با دستگاه‌های Amazon Alexa سازگار است.

استفاده از الکسا برای تنظیم و کنترل لامپ هوشمند

آمازون اکو

راه‌اندازی اولیه

فرض می‌کنیم دستگاه آمازون اکو متصل شده و در حال کار است. لامپ هوشمند را در نگه‌دارنده قرار داده و سوئیچ را روشن کنید. اکنون، دو راه برای تنظیم دستگاه با الکسا وجود دارد – استفاده از اپ Alexa به صورت مستقیم و یا ارتباط اپ لامپ با Alexa Skills. به خاطر داشته باشید که بیشتر لامپ‌های پشتیبانی شده از الکسا برنامه مخصوص برای اندروید و iOS دارند.

راهنمای راه‌اندازی با استفاده از برنامه لامپ هوشمند

  • به فروشگاه Google Play یا Apple App بروید و برنامه را دانلود کنید.
  • برنامه را باز کرده و به همه مجوزها دسترسی لازم را بدهید.
  • در مرحله بعدی، منتظر بمانید تا برنامه به طور خودکار لامپ هوشمند را تشخیص دهد. تعداد کمی از لامپ‌ها گزینه تنظیم لامپ را به صورت دستی ارائه می‌دهند.
  • مراحل روی صفحه را دنبال کرده و تکمیل کنید.

اکنون که دستگاه و برنامه به هم متصل شده‌اند، به برنامه Amazon Alexa در گوشی همراهتان بروید و مهارت/Skill را در بخش Skills در برنامه پیدا کنید. مهارت را فعال کرده و با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور در برنامه لامپ هوشمند، آن را متصل کنید.

الکسا

راهنمای راه‌اندازی با استفاده از برنامه Alexa

  • برنامه Alexa را بر روی دستگاه خود باز کرده و از گوشه سمت راست پایین برنامه بر روی زبانه «دستگاه‌ها/Devices» ضربه بزنید.
  • در قسمت Devices، روی “همه دستگاه‌ها/All Devices” ضربه بزنید و از بالا سمت راست نماد “+” انتخاب کنید.
  • روی “افزودن دستگاه/Add Device” ضربه بزنید و “چراغ‌ها /Lights” را انتخاب کنید و سپس دکمه “پیدا کردن دستگاه / Discover Devices” در پایین صفحه را انتخاب کنید.
  • منتظر باشید تا برنامه الکسا، لامپ را کشف کند.
  • پس از کشف، بر روی لامپ ضربه بزنید تا آن را به برنامه الکسا وصل کنید.
  • پس از اتمام، نام لامپ‌ را یادداشت کنید. سپس می‌توانید از الکسا بخواهید لامپ‌هایی را که در راهنمای راه‌اندازی اولیه روشن کرده‌اید؛ خاموش کند.
عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها