نحوه تشخیص شارژر اصل از تقلبی سامسونگ

0
1864

شارژرهای تقلبی برای گوشی‌های هوشمند معضل بزرگی در بازار موبایل شده‌اند.

به گزارش کالاسودا، به دلیل محبوبیت گوشی‌های سامسونگ در بازار، محصولات تقلبی این برند نیز زیاد بوده و کاربرانی که مجبور به خرید لوازم جانبی هستند را دچار مشکل کرده است.

اما نحوه تشخیص شارژر تقلبی از اصل می‌تواند به رفع این معضل کمک کند.

 

در مورد شارژر سامسونگ معمولا نوع چاپ حروف SAMSUNG روی شارژر و نیز چاپ کلمات مورد اهمیت بوده و طبق فیلم می‌توان فهمید چاپ بی کیفیت و ضخیم نوع تقلبی از اصل به خوبی مشهود است، ضمن اینکه شارژرهای ساخت ویتنام یک پله بالاتر از شارژر چینی است که معمولا اورجینال نیستند و ارزان‌تر در بازار به چشم می‌خورند.

برآمدگی دور دو پین متصل به برق نیز در نوع اصل به خوبی برجسته بوده، اما در مورد محصول تقلبی چنین چیزی دیده نمی‌شود.

کابل شارژر نیز در مورد نسخه اصل کوتاه‌تر بوده و در مورد نسخه تقلبی درازتر به نظر می‌رسد.

رنگ علامت یو اس بی روی کابل نیز در نسخه تقلبی پررنگ تر است.

پورت یو اس بی روی کله‌گی شارژر نسخه اصل به خوبی در جایگاه خود قرار گرفته و به حاشیه نرفته است اما در نسخه تقلبی بوردی که پورت یو اس بی روی ان جای گرفته، کج و ماوج بوده و برای اتصال کابل به کله‎‌گی بعضا باید با فشار این کار انجام شود که نشان از عدم دقت در ساخت و جاسازی بورد روی شارژر است.

 

برای شناسایی شارژر اصلی از تقلبی به صورت عمومی در مورد سایر برندها به نکات زیر توجه کنید.

  • علامت گذاری و چاپ گواهینامه‌های ایمنی روی شارژر

ابتدا به چاپ کلمات و تاییدیه‌ها روی کله‌گی{Plug} شارژر دقت کنید. چاپ کلمات توسط کارخانه اصلی به صورت شفاف و همراه با گواهینامه‌های معتبر اروپایی و آمریکایی است و نداشتن این گواهینامه حکایت از فیک بودن دارد. نکته بعدی ممکن است این گواهینامه فیک هم چاپ شده باشد که در این صورت باید به فاکتور بعدی توجه کرد.

  • پین‌های انتهای شارژر {3 پین برای انگلیس و 2 پین برای سایر نقاط} در نسخه اورجینال به درستی تراش داده شده و داخل باکس پلاستیکی قرار می‌گیرند. تراز شدن پین‌ها با کاور پلاستیکی از نکات قابل توجه در تشخیص اصل از فیک است.
  • پورت یو اس بی روی کله‌گی شارژر در نسخه اورجینال به درستی در جایگاه خود نشسته و کج و ماوج نیست. در نسخه فیک کابل به درستی وارد این پورت در شارژر نمی‌شود و مشکل اتصال پیدا می‌کند که بعضا کاربر با فشار و زود کابل را داخل پورت یو اس بی شارژر می‌کند. {برخی فروشندگان در ایران شارژر اصل با کپی را عوض کرده و کاربر خیال می‌کند شارژر اورجینال مشکل دارد، در حالی که چنین نیست.}
  • استفاده از مواد ارزان قیمت در ساخت شارژر و کابل شارژر یکی دیگر از راههای تشخیص اصلی از تقلبی است. قطعات سر کابل و نوع لحیم کاری و سیم کشی روی تخته‌های مدار الکتریکی در نسخه فیک بسیار بد کیفیت انجام شده است و خطر آتش سوزی، شوک الکتریکی را افزایش می‌دهد.
  • وزن یکی از عوامل اصلی تشخیص اصل از تقلبی است. معمولا نسخه تقلبی سبک تر از نسخه اورجینال است. دلیل سنگین بودن نسخه اورجینال، استفاده از قطعات اصلی و قرارگرفتن در نقطه صحیح بر اساس استاندارد لوازم الکترونیکی است که حتی اگر جنس پلاستیکی هم در کار باشد، در نسخه اورجینال پلاستیک نیز سنگین‌تر است. {در نسخه فیک از وزن پلاستیک هم می‌زنند.}
  • استفاده از ولتاژ قبل از استفاده از شارژر می‌تواند تکلیف اصل و فیک را مشخص کند. با ولتاژ سنج می‌توان فهمید ولتاژ درج شده روی کله‌گی با واقعیت درون بورد الکترونیکی یکی است یا نه؟ تفاوت ولتاژ می‌تواند آسیب جبران ناپذیری به موبایل بزند که معمولا نسخه‌های فیک باتری گوشی را خراب کرده و در صورت ادامه استفاده بورد دستگاه را تخریب می‌کنند.
  • معمولا در شارژر اصلی از مس استفاده شده و به آهنربا نمی‌چسبد اما در نسخه فیک دو پین یا 3 پین شارژر به آهنربا می چسبد.
  • با نوک خودکار فاصله 9.5 میلیمتری بین لبه‌های پین و لبه‌های شارژر را اندازه گیری کنید. باید این فاصله استاندارد رعایت شده باشد تا جلوی هر نوع آسیبی به دستگاه گرفته شود. فاصله کم بین پین‌ها می‌تواند منجر به وقوع آتش سوزی شود.

در نهایت شارژر و کابل را از نظر گواهینامه ایمنی چک کنید و اگر شارژر QR Code دارد{نسخه اورجینال اطلاعات صحیح، سریال نامبر و مشخصات دقیق کارخانه‌ای را نشان می‌دهد. نمونه فیک و تقلبی اطلاعات را نشان نداده و یا ناصحیح نشان می‌دهد.} از طریق اسکن بارکد اطلاعات صحیح را بگیرید.

شارژر و کابل را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و از آنها فاکتور اصل بودن کالا را دریافت کنید تا در صورت بروز مشکل برای موبایل بتوانید اقدامات قانونی انجام دهید.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها