ایجاد شهرهای سالم‌تر با همزاد دیجیتالی بعد از کروناویروس

0
147

مایکل جانسن، مدیر اجرایی Cityzenith، یک شرکت فن آوری مستقر در شیکاگو، گفت: برنامه ریزان و مسئولان برای حل و فصل بحران‌های آینده به فناوری‌های جدید – از جمله همزاد دیجیتالی (Digital Twins)  شهرها یا همان ماکت‌های سه بعدی مجازی روی آورده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، به گفته‌ی مدیر اجرایی یک شرکت فناوری در شیکاگو، یک همزاد دیجیتالی می‌تواند پیشرفت کرونا ویروس در زمان واقعی را ردیابی کند و بستر مناسبی برای جمع آوری و توزیع اطلاعات در زمان بحران ارائه دهد. همزاد دیجیتالی همچنین به ارزیابی و اجرای برنامه‌های بهبود اقتصادی در شهرهای آسیب دیده و مناطق شهری کمک می‌کند.

نکته: همزاد دیجیتالی یک کپی دیجیتالی از یک محصول است که همزمان با طراحی محصول اولیه توسعه می‌یابد.

شهرها پیچیده هستند. اما اگر بتوانیم عواملی مانند آب و هوا، کیفیت هوا، جریان ترافیک و حرکت مردم را شبیه سازی کنیم، تصمیمات و برنامه ریزی‌ها می‌توانند کارآمدتر، عادلانه‌تر و فراگیرتر باشند.

فابیان دمبسکی، محقق مرکز محاسبات با کارایی بالا اشتوتگارت (HLRS) و سایر محققان یک همزاد دیجیتالی برای هرنبرگ، شهری کوچک در نزدیکی اشتوتگارت در آلمان ساختند. با استفاده از واقعیت مجازی، حدود 1000 نفر از ساکنین خاطر نشان کردند که در آن مناطق احساس راحتی، خوشحالی یا ناامنی می‌کنند.

وی گفت، همزادهای دیجیتال مخصوصاً برای شهرهایی که در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر هستند یا در مناطق شکننده از نظر محیط زیست قرا دارند، مفید است؛ زیرا مشکلات، برای یافتن راه حل‌ها شبیه سازی می‌شود.

 

 

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها