نحوه تنظیم ایمیل و دسترسی به تقویم آی‌کلود در ویندوز 10

0
646

اگر از کاربران آیفون هستید و از خدمات ایمیل اپل استفاده می‌کنید؛ به آسانی می‌توانید از طریق رایانه ویندوز به ایمیل‌هایتان دسترسی داشته باشید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، در این راهنما با نحوه تنظیم ایمیل و دسترسی به تقویم آی‌کلود در ویندوز 10 آشنا می‌شوید.

اپل نرم افزار iCloud را بطور اختصاصی برای ویندوز تهیه کرده است که می‌توانید پس از نصب آن، به فایلهای ذخیره شده در iCloud Drive خود دسترسی داشته باشید.

شما برای دسترسی به ایمیل‌های مبتنی بر iCloud و رویدادهای تقویم در ویندوز 10 نیازی به نرم افزار اپل ندارید. ابزار دسترسی برای هردو مورد، سیستم عامل است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک حساب iCloud را در برنامه Mail اضافه کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر در حساب iCloud تان از تأیید هویت دو عاملی استفاده کرده‌اید، باید یک گام اضافه‌تر انجام دهید.

اگر تأیید هویت دو عاملی را فعال نکرده‌اید، به قسمت بعدی بروید.

ایجاد یک گذرواژه خاص برای برنامه (تنها برای تأیید دو عاملی)

یک مرورگر را در رایانه شخصی ویندوز خود باز کنید و وارد صفحه حساب Apple خود شوید. پس از بارگیری صفحه، به قسمت “Security” بروید و روی لینک ” Generate Password” واقع در ” App-Specific Passwords” کلیک کنید.

گذرواژه را در پنجره‌های پاپ آپ وارد کنید و سپس بر روی دکمه آبی ” Create” کلیک کنید.

از این رمز عبور اسکرین شات بگیرید و یا آن را بنویسید زیرا بازیابی آن امکان نخواهد داشت.

اگر تمایل دارید پسورد را حذف کنید، به بخش ” Security” برگردید و روی دکمه ” Edit” کلیک کنید. یک لینک ” View History” را در سمت راست ” App-Specific Passwords” مشاهده خواهید کرد. بر روی علامت ” X ” در سمت راست رمز عبوری که می‌خواهید حذف کنید، کلیک کنید و به دنبال آن گرینه” Done” را فشار دهید.

حساب iCloud خود را به ایمیل اضافه کنید

زمانی که حساب iCloud را به برنامه Mail اضافه می‌کنید، همه موارد ذخیره شده در ایمیل، تقویم و مخاطبین به طور پیش فرض در ویندوز 10 همگام سازی می‌شوند.

ابتدا برنامه “Mail” را باز کرده و سپس روی “Accounts” که در سمت چپ نشان داده شده است کلیک کنید. این کار پانل ” Manage Accounts” را در سمت راست باز می‌کند.

سپس روی نماد “چرخ دنده/ gear” واقع در پایین صفحه و در سمت چپ کلیک کنید. این کار تنظیمات برنامه Mail را باز می‌کند.

پس از نمایش ” Settings” در سمت راست، گزینه “Manage Accounts” را در بالای لیست انتخاب کنید.

در منو ظاهر شده گزینه ” Add Account+ ” را انتخاب کنید.

یک پنجره پاپ آپ باز می‌شود؛ گزینه “iCloud” را انتخاب نمایید.

در صفحه زیر، آدرس ایمیل و رمز عبور دسترسی به حساب iCloud خود را وارد کنید. اگر در حساب کاربری خود از تأیید هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنید، رمزعبور مخصوص را که در قسمت قبلی ایجاد کرده‌اید، وارد کنید.

برای تکمیل فرایند، روی دکمه “ورود به سیستم/ Sign In” کلیک کنید، و سپس دکمه ” Done” را بزنید.

اگر قصد حذف حساب یا تغییر تنظیمات همگام سازی آن را دارید به صفحه ” Manage Accounts” برگردید و روی حساب iCloud کلیک کنید.

در پنجره پاپ آپ ” Account Settings”، روی لینک ” Remove This Account from Your Device” کلیک کنید تا حساب iCloud از ویندوز 10 حذف شود.

برای تغییر تنظیمات همگام سازی، روی لینک ” Options for Syncing Your Content” کلیک کنید. در صفحه باز شده می‌توانید نحوه همگام سازی برنامه Mail با حسابتان را تغییر دهید. همچنین می‌توانید برای بخش‌های ایمیل، تقویم و مخاطبین iCloud همگام سازی را روشن و یا خاموش کنید.

گزینه‌های قابل استفاده برای حساب عبارتند از:

  • چه زمانی ایمیل جدید دانلود شود.
  • چه زمانی مخاطبین و تقویم همگام سازی شود.
  • دانلود ایمیل از آخرین # روز / هفته / ماه گذشته
  • ارسال ایمیل با استفاده از این نام

بر روی گزینه ” Done” کلیک کرده و پس از اتمام دکمه ” Save” را انتخاب کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها