نحوه عیب یابی مشکلات بلوتوث در مک

0
539

بلوتوث به شما این امکان را می دهد که از دستگاه هایی مانند صفحه کلید و هدفون به صورت بی سیم استفاده کنید ، اما همیشه قابل اعتماد نیست و می‌تواند با مشکلاتی روبرو شود. اگر در سیستم عامل مک خود با بلوتوث به مشکل برخوردید ، می توانید این مراحل را برای عیب یابی آنها دنبال کنید.

اولین گام

قبل از اینکه به فکر تعویض دستگاه خود بیفتید بهتر است که این مراحل عیب یابی متداول را دنبال کنید. بسیاری از اوقات، ابتدایی ترین مسائل بلوتوث می‌توانند با چند مرحله رفع شوند.

وضعیت Pair شدن را بررسی کنید

اولین قدم در عیب یابی این است که اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما جفت شده باشد و به درستی به مک متصل شده باشد. برای بررسی این موضوع، به منوی تنظیمات بلوتوث بروید و روی نماد بلوتوث در قسمت dock کلیک کنید. سپس روی System Preferences > Bluetooth. کلیک کنید.

دستگاه بلوتوث خود را مجدد وصل کنید

اگر دستگاه شما به Mac شما وصل نشده است ، دستگاه بلوتوث خود را خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید تا ببینید آیا دوباره وصل شده است. این هم زمان خوبی برای بررسی میزان باتری در دستگاه شما است. این ممکن است کاملاً واضح به نظر برسد ، اما ارزش آن را دارد که مشکلی که واقعاً وجود ندارد را برطرف کنید. اگر قبلاً این دستگاه را جفت نکرده اید ، اطمینان حاصل کنید که این کار را به درستی انجام می دهید (و این برای مک شما قابل مشاهده است).

اگر دستگاه شما از قدرت کافی برخوردار است اما به طور خودکار وصل نمی شود ، روی نماد Launchpad در Dock کلیک کنید. از آنجا ، به بخش تنظیمات سیستم> بلوتوث بروید ، و سپس بر روی “connect” در کنار دستگاه خود کلیک کنید.

اگر نماد بلوتوث را در نوار منو خود مشاهده می کنید ، می توانید از آن برای اتصال (یا اتصال مجدد) دستگاه بلوتوث خود نیز استفاده کنید.

برای نمایش نماد بلوتوث در نوار منو ، کادر کنار ” Show Bluetooth in Menu Bar” را از فهرست تنظیمات بلوتوث انتخاب کنید.

هر دستگاه جفت شده دارای یک ورودی در منوی بلوتوث در نوار منو است. برای جدا کردن دستگاه خود ، روی نام آن نگه دارید و سپس بر روی “Disconnect” کلیک کنید. برای اتصال مجدد روی “connect” کلیک کنید.

بلوتوث خود را مجدداً راه اندازی کنید

اگر دستگاه شما دوباره وصل نشد، می توانید بلوتوث را در مک خود مجددا راه اندازی کنید. برای انجام این کار ، روی نماد Launchpad در داک کلیک کنید و به قسمت System Preferences > Bluetooth بروید.

سپس روی ” Turn Bluetooth Off,” و سپس روی ” Turn Bluetooth On” کلیک کنید.

دستگاه بلوتوث خود را حذف کنید

اگر هیچ یک از مراحل قبلی کار نکرد ، می توانید قبل از اینکه مراحل بعدی را در نظر بگیرید ، دستگاه بلوتوث مشکل دار را از مک خود به طور کامل حذف کنید.

برای انجام این کار ، روی نماد Launchpad در داک کلیک کنید و به System Preferences> Bluetooth بروید. با کلیک راست بر روی دستگاه خود ، و سپس بر روی “Remove” کلیک کنید.

پس از حذف دستگاه ، می توانید دوباره ان را جفت کنید. اما ابتدا مطمئن شوید که دستگاه به درستی تنظیم شده است.

ریست فکتوری دستگاه‌های اپل متصل

سخت افزار اپل تمایل دارد که با سایر دستگاه‌های اپل بهتر کار کند، اما این بدان معنا نیست که لوازم جانبی مانند ایرپاد همیشه باید با Macos کار کنند. در صورتی که قادر به بازیابی یا تثبیت اتصال بلوتوث نباشید ، می‌توانید تنظیم مجدد ایرپاد یا سایر لوازم جانبی اپل را در نظر بگیرید. انجام این کار در آیفون سخت تر و در دستگاه‌هایی مانند ایرپاد ساده تر است.

آیکون بلوتوث را در نوار منو فعال کنید

اگر نماد بلوتوث را در نوار منو مشاهده نمی کنید ، روی نماد Launchpad در Dock کلیک کنید و سپس به System Preferences > Bluetooth بروید.

برای فعال کردن آن ، روی کادر تأیید کنار ” Show Bluetooth in Menu Bar” کلیک کنید.

وارد منوی اشکال زدایی بلوتوث و تنظیم مجدد دستگاههای Apple دستگاه شوید

وقتی نماد بلوتوث در نوار منو قابل مشاهده است ، Shift + Option را فشار داده و نگه دارید و روی نماد Bluetooth کلیک کنید. منوی بلوتوث ظاهر می شود و شامل یک منوی ” Debug” و سایر اطلاعات اتصال پنهان می شود.

بر روی “Debug” کلیک کنید و سپس بر روی ” Factory Reset All Connected Apple Devices” کلیک کنید. این تنها در صورتی کار می کند که دستگاه بلوتوث شما در حال حاضر به Mac شما متصل باشد. اگر اینطور نیست ، به جای آن ، دستورالعمل های تنظیم مجدد را برای آن دستگاه دنبال کنید.

برای شروع تنظیم مجدد کلیه دستگاههای متصل اپل ، هشدار را بپذیرید و بر روی “OK” کلیک کنید.

هنگامی که فرآیند تنظیم مجدد کارخانه در تمام دستگاه های شما تمام شد ، مجبور خواهید بود مجدداً آنها را جفت کرده و دوباره آنها را در فهرست تنظیمات بلوتوث ، از طریق منوی تنظیمات سیستم یا System Preferences نوار منو ، دوباره متصل کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها