نسل بعدی کرومکست گوگل مجهز به بلوتوث و وای فای

0
367

کالاسودا – اوایل سال جاری مشخص شد که گوگل به دنبال معرفی نسل بعدی دستگاه‌های کرومکست خود است.

شواهد و مدارک پس از آن نشان داد که  این دستگاه در به‌روزرسانی‌های بعدی می‌تواند مجهز به بلوتوث شود.این به‌روزرسانی در حال اجرایی شدن است و گوگل اعلام کرد که عملکرد وای‌فای را بهبود بخشیده، اما فعلا وجود بلوتوث را صد در صد تائید نکرده است. اما احتمال می‌رود که این ویژگی نیز در آینده‌ای نزدیک توسط گوگل تایید شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل تغییرات سخت‌افزاری زیادی در دستگاه‌های استریم کرومکست خود داده است مثلا آنتن ۵ گیگاهرتزی را به آن اضافه کرده و  محدوده آن را از ۲.۱ دسی‌بل به ۴ دسی‌بل افزایش داده است. اسناد همچنین یک طرح احتمالی برای این دستگاه را  به تصویر می‌کشند که گرد و مدور بوده و از طریق کابل HDMI به پورت نمایشگر متصل می‌شود.

با توجه به آخرین به‌روزرسانی کرومکست که به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد، می‌توان گفت که وجود چنین آپدیتی برای این دستگاه لازم بود. هرچند که هنوز تاریخ انتشاری برای آن تعیین نشده است. احتمال می‌رود که انتشار این به‌روزرسانی همزمان با معرفی گوشی‌های پیکسل جدید گوگل باشد که طی یک یا دو ماه آینده رونمایی خواهد شد.

همچنین شایعه شده که در این رونمایی، محصولات دیگری همانند ساعت‌های هوشمند پیکسل و همچنین اسپیکر هوشمند دارای صفحه‌نمایش این شرکت نیز معرفی خواهند شد.

اما کرومکست چیست؟ کرومکست به‌عنوان یک فرستنده بین تلویزیون و منبع تامین کننده استریم ویدئوی شما عمل می‌کند درست مانند یک کابل بین آنتن و تلویزیون. نتفلیکس (یا یوتیوب یا هولو یا گوگل‌پلی) محتوایی را به کرومکست ارسال می‌کنند، که بعد از آن بروی تلویزیون شما پخش می‌شود.

کرومکست به محتوای ویدئو و صدا در خیلی از سرویس‌ها دسترسی دارد، گوگل بسیاری از این‌ها را در سایت رسمی خود نگه می‌دارد، هر‌چند که لیست کاملی وجود ندارد. این دستگاه از طریق پورت HDMI به تلویزیون شما متصل می‌شود و از گوشی هوشمند و کامپیوتر خود می‌توانید به‌عنوان ریموت کنترل استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کروم‌کست برای دسترسی به ویدیو‌ها در سرویس‌های یوتیوب، نتفلیکس و سرویس‌های دیگر استفاده کنید، همچنین قادر هستید از آن برای استریم کردن هر نوع محتوایی از طریق مرورگر کروم کامپیوتر بهره ببرید.

تصور کنید که شما در یک سرویس ویدیویی قوی مانند نتفلیکس یا هولو ثبت نام کرده‌اید اما فقط می‌توانید در پی‌سی، تبلت یا گوشی خود به این سرویس‌ها دسترسی داشته باشید که همه این‌ها صفحه‌نمایش‌های کوچکی دارند، اما اگر تمایل داشته باشید که در اتاق نشیمن خود بروی کاناپه دراز بکشید و در صفحه‌نمایشی بزرگ مشغول تماشای ویدیو باشید، کرومکست می‌تواند دستگاه موردعلاقه شما باشد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید