نسل پنجم اینترنت ایران به دنبال سرمایه گذار

0
466
نسل پنجم اینترنت ایران به دنبال سرمایه گذار

تلاش ها در ایران برای دستیابی به فناوری نسل پنجم اینترنت ادامه دارد و در این زمینه یافتن سرمایه گذار نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، نسل پنجم اینترنت که از جمله رویاهای کشورهای مختلف در سال جاری مطرح شده در ایران هم تلاش ها را برای دستیابی به کار گرفته است. رگولاتوری مسئول اصلی این پروژه است اما از آنجایی که هزینه های دستیابی به این فناوری بسیار زیاد برآورد شده، سرمایه گذارانی نیز برای همکاری با رگولاتوری اعلام آمادگی کرده اند.

در این میان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سرمایه گذاری مشترک با دیگر ذی‌نفعان جهت پیاده‌سازی و بهره‌برداری از بستر تست ۵G و Beyond ۵G خبر داده است. این پژوهشگاه از اولین هایی است که به نسل پنجم اینترنت پرداخته و تدوین نقشه راه این فناوری به عنوان یکی از محورهای تعریف شده از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از خرداد ۹۵ آغاز شد و در اردیبهشت ۹۶ به پایان رسید.

در ادامه طرح ۵G، پروژه پیشنهاد مقررات رگولاتوری برای ارائه خدمات ۵G در کشور، به کارفرمایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تاریخ تیرماه ۹۶ تا اسفند ۹۷ در این پژوهشگاه به انجام رسیده است.

گفتنی است، مقررات مورد نیاز برای اپراتورها جهت ارائه سرویس‌های ۵G و طیف‌های کاربردی برای این فناوری، و نیز بازیگران جدید و تعاملات بین آنها از جمله مواردی است که در یک کمیسیون زیر نظر رگولاتوری در حال بررسی است. از این طریق پس از دستیابی به 5G مقررات موجود از ایجاد هرج و مرج در این بستر جلوگیری می کند.

یادآور می شود، ایران در اکثر مناطق خود نسل های سوم و چهارم اینترنت را راه اندازی کرده و به منظور رقابت با کشورهای پیشرفته دنیا برای رسیدن به نسل پنجم اینترنت نیز تلاش می کند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها