نصب دستیار هوش مصنوعی گروک روی خودروهای تسلا

0
209

دستیار هوش مصنوعی گروک به زودی روی خودروهای تسلا نصب می‌شود.

به گزارش کالاسودا، دستیار هوش مصنوعی گروک Grok AI متعلق به استارتاپ جدید ایلان ماسک، xAI است که قرار است پس از توسعه مناسب روی خودروهای برقی تسلاموتورز نصب شود.

هدف ایجاد وسایل نقلیه بصری‌تر و تعاملی‌تر است.

ایلان ماسک که به خاطر سرمایه‌گذاری‌هایش و تحول در صنعت حمل و نقل و نیز صنایع فضایی شناخته می‌شود، اوایل امسال با راه اندازی xAI تلاش کرد در حوزه هوش مصنوعی ماموریت کشف پیچیدگی‌های جهانی را انجام دهد.

البته تمرکزش روی توسعه ربات چت یا دستیار هوش مصنوعی شبیه chatGPT است و گروک به عنوان اولین پروژه افتتاحیه xAI شناخته می‌شود.

نام واقعی گروک از فیلم علمی تخیلی غریبه‌ای در سرزمین غربت اخذ شده که در آن رابرت هاینلین گروکینگ را ابداع کرد که به معنای عمیق‌ترین همدلی است که منجر به ادغام با دیگران می‌شود.

گروک یک انتخاب کاملا گویا برای هوش مصنوعی است که نه تنها برای پاسخ دادن به سوالات طراحی شده بلکه با شوخ طبعی و سرکشی کار را جلو می‌برد.

قرار است نسخه کوچکتر گورک به صورت بومی در وسایل نقلیه تسلا اجرا شود تا از قدرت محاسبات لوکال بهره ببرد.

بدین ترتیب وسایل نقلیه تسلا در آینده اهداف دوگانه خواهند داشت تا هم کار حمل و نقل و هم محاسبات توزیع شده دیتا را با پتانسیل بالا برای اپلیکیشن‌هایی مانند SETI انجام دهند.

اگرچه جدول زمانی ادغام Grok AI در خودروهای تسلا وجود ندارد اما در دسترس بودنش به صورت نسهع بتا اولیه برای برخی کاربران xAI نشان دهنده رویکرد عرضه گسترده آن در آینده است.

تسلا بدین ترتیب قصد دارد تجربه رانندگی را بهبود بخشد و رابطه یک قرنی میان انسان و وسایل نقلیه مدرن را دوباره تعریف کند.

با تکامل این فناوری راه برای عصر جدیدی از وسایل نقلیه هوشمند، تعامل گرا و بصری‌تر هموار می‌شود و ما می‌توانیم منتظر و یا مراقب آن باشیم!

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها