وضع خراب بازار جهانی تبلت بدتر شد

0
55

وضع خراب بازار جهانی تبلت با ثبت کاهش سالیانه ۱۴.۲ درصدی فروش بدتر شد.

به گزارش کالاسودا، طبق گزارش منتشر شده سوم نوامبر موسسه تحقیقات IDC، در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ تنها ۳۳.۲ میلیون تبلت در جهان فروخته شد که افت ۱۴.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خود را نشان می‌دهد.

این کاهش به دنبال کاهش شدید ۲۹.۹ درصدی سالانه در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ است و در حالی که تقاضا همچنان چالش برانگیز است، بازار به دلیل عوامل فصلی ۱۸ درصد رشد را در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم تجربه کرد.

علی‌رغم شرایط چالش برانگیز، اپل همچنان با فروش ۱۲.۵ میلیون دستگاه تبلت، پیشتاز بازار تبلت است.

اگرچه کاهش ۱۵.۱ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

جالب اینجاست که اپل هیچ مدل جدیدی را در سه ماهه سوم معرفی نکرد که معمولاً فروش را تقویت می‌کند.

با این وجود، این غول فناوری سهم بازار خود را حفظ کرد.

در جایگاه دوم سامسونگ با فروش ۶ میلیون تبلت در مدت مذکور نشان داد تلاش دارد تا دربرابر ناملایمات بازار مقاومت نشان دهد.

لنوو و هوآوی به ترتیب با فروش ۲.۶ میلیون و ۲.۳ میلیون تبلت در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

همچنین آمازون با بهره گیری از فصل تعطیلات و عرضه یک دستگاه جدید با قیمت بالا به نام Fire Max 11، یک بازگشت غافلگیرکننده به رتبه 5 را تجربه کرد.

آنوروپا ناتاراج تحلیلگر ارشد در IDC تصویری تلخ از بازار تبلت را ترسیم کرده و می‌گوید:« سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ شاهد انقباضات قابل توجهی در بازار تبلت بودیم و فصل تعطیلات پیش رو{ آخر سال} به احتمال زیاد تغییرات قابل توجهی را به همراه نخواهد داشت. با توجه به اینکه شرایط اقتصاد کلان بهبود کمی را نشان می‌دهد، پیش‌بینی می‌شود تاخیرهای پروژه و خرید تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد. در حالی که یک تجدید بالقوه در بخش آموزش و افزایش موارد استفاده در صنایع مختلف ممکن است ثبات بلندمدتی را برای بازار تبلت فراهم کند، در آینده نزدیک امید چندانی برای افزایش قابل توجه فروش تبلت‌ها نمی‌رود.»

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها