نظارت والدین بر محتوای ویدئوهای کودکان در یوتیوب

0
463

کالاسودا یوتیوب گام های فوق العاده ای برای نظارت والدین روی آنچه کودکان تماشا می کنند، برداشته است.

این شرکت امروز در یک پست وبلاگی اعلام کرد که دو آپدیت جدید برای اپلیکیشن Youtube kids در راستای بهبود تجربه کاربر برای والدین و  میلیون ها کودک ارائه کرده است.

این بزرگ ترین به روز رسانی، پس از به روز رسانی ماه آوریل است که یوتیوب طی آن اجازه داد والدین بر محتوایی که کودکانشان می بینند، نظارت داشته باشند. به این ترتیب اگر والدین تمایل نداشته باشند که فرزندان آنها به گستره وسیعی از مطالب و محتوای موجود در اپلیکیشن youtube kids دسترسی پیدا کنند، می‌ توانند از میان کانال ‌های قابل اعتماد، کانال مناسب را برای فرزند خود انتخاب کنند.

از سه سال پیش، همزمان با آغاز به کار این اپلیکیشن قرار بر این بوده که این اپلیکیشن محتوای مربوط به بزرگسالان را فیلتر کند تا محیطی امن و ساده برای کودکان ایجاد شود.

کاربران اندرویدی در سراسر جهان می توانند تنها ویدئو و کانال هایی را که می خواهند، برای کودکانشان از طریق این برنامه به نمایش بگذارند. (این توانایی به زودی برای کاربران دستگاه های IOS در سراسر دنیا نیز عرضه خواهد شد)

در حال حاضر آنها می توانند با یک تنظیمات منفرد – فقط با کلیک روی محتوای تائید شده – در پروفایل کودکشان اطمینان حاصل کنند که تنها محتوایی را که به صورت دستی تنظیم شده است، تماشا کنند. با کمک این به روز رسانی والدین همچنین می توانند لیست بازیابی شده و مورد اعتماد کودکان توسط شرکای یوتیوب را مشاهده کنند.

تنظیم قسمت Approved content only، عملکرد جست و جو را نیز غیرفعال می کند و کودکان تنها می توانند همان محتوای تائید شده را مشاهده کنند و امکان جست و جو ندارند.

در حال حاضر حدود چهار سال است که اپلیکیشن یوتیوب برای کودکان ارائه شده و یوتیوب به این مسئله آگاه است که مخاطبان مورد نظر آن نیز طی این سال ها بزرگ تر شده اند. این ویژگی اکنون برای کودکان 8 تا 12 سال راه اندازی شده که به والدین اجازه می دهد که تنظیمات قدیمی تر را که محتوای مناسب سن مانند موزیک ویدئوها و محتوای بازی های رایانه ای را ارائه می کند، انتخاب کنند.

اکنون این نسخه ارتقا یافته اپلیکیشن به والدین اجازه انتخاب میان محتواها را می دهد. والدین می توانند بین نسخه استاندارد یوتیوب و نسخه ای که ویدئوهای بررسی شده را نمایش می دهد، انتخاب کنند. این اپلیکیشن  ویدئوهای بررسی شده ای را نمایش می دهد که والدین می توانند  از محتوای آن اطمینان داشته باشند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید