نقاط قوت و ضعف کیا تلوراید SX مدل 2020

0
614

دو خودروساز اصلی کره جنوبی در چند سال گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند اما هیچ خودروی کره‌ای نتوانسته به اندازه‌ی کیا تلوراید 2020 تحسین کارشناسان را برانگیخته باشد. در واقع می‌توان گفت تلوراید بهترین خودرو در کلاسی رقابتی می‌باشد.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، این خودرو به حدی خوب است که ما مجبور شدیم نقاط قوت آن نتوانستیم از یکدیگر جدا کنیم. پس از یک هفته زندگی کردن با تلوراید، به جرات می‌توان گفت این شاسی‌بلند بهترین و کامل‌ترین محصول تاریخ یک خودروساز کره‌ای می‌باشد.

  • نقاط قوت

حتی نسخه پایه تلوراید هم کابینی احساس‌برانگیز و پر از متریال باکیفیت و طراحی جذاب دارد. البته اگر مدل SX فول را انتخاب کرده و پکیج 2300 دلاری پرستیژ را به آن اضافه کنید کابین بهتری را نیز دریافت خواهید کرد. چوب مات جایگزین پلاستیک‌های رنگی شده و چرم ناپا هم جای چرم مصنوعی در تریم های LX و S را می‌گیرد. در حقیقت کابین تلوراید ارزش یک نشان لوکس را نه تنها از نظر کیفیت متریال بلکه از نظر کیفیت ساخت را دارد. این خودرو خوش‌ساخت و سطح بالا حس می‌شود.

وقتی قیمت تلوراید را می‌بینید احساس بهتری هم خواهید داشت. مدل پایه قیمت 31890 دلاری داشته درحالی‌که مدل SX تست شده که از سیستم چهار چرخ محرک و پکیج پرستیژ سود برده قیمت 46090 دلاری را نشان می‌دهد. این خودرو ارزش فوق‌العاده‌ای در مقایسه با سایر شاسی بلندهای سه ردیفه دارد زیرا کیفیت کابین و تجهیزات استاندارد تلوراید بسیار گیرا هستند. برای مثال خودروهای تراورس های کانتری با قیمت 52890 دلار، هوندا پایلوت الیت با بهای 48220 دلار و فورد اکسپلورر پلاتینیم با قیمت 58535 دلاری عرضه می‌شوند. البته اکسپلورر دارای پیشرانه 6 سیلندر 400 اسبی قوی‌تر می‌باشد.

تلوراید در جلو از صندلی‌های بزرگ و در وسط از صندلی‌های کاپیتانی و در ردیف سوم از صندلی‌هایی مناسب کودکان سود می‌برد. صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم فضای پای زیادی ایجاد می‌کنند و از این نظر تلوراید بهترین خودروی کلاس است.

  • نقاط ضعف

بله این یک شاسی‌بلند سه ردیفه است و پیشرانه‌های قدرتمندی باید برای آن در نظر گرفته شود. قطعاً پیشرانه‌های کیا از این نظر کفایت می‌کنند. پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری تلوراید در هیوندای پالیسید نیز بکار رفته و قدرت 291 اسبی دارد. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک آن نیز مشترک است. این پیشرانه اگرچه قدرت مناسبی دارد اما نمی‌توان آن را هیجان‌انگیز یا درگیر کننده دانست.

صدای تولیدی آن نیز جذاب نیست. جدای از پیشرانه 6 سیلندر توئین توربوی فورد اکسپلورر، واقعاً پیشرانه‌ی دیگری در این کلاس نیست که صدای خوبی داشته باشد و یا بتواند تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی را ایجاد کند؛ بنابراین این نقطه‌ضعف تلوراید در بین رقبا هم تا حدی عمومیت دارد.

وقتی صندلی‌های ردیف سوم در جای خود قرار داشته باشند فضای بار 595 لیتری وجود خواهد داشت. این فضای بار جزو بهترین‌های کلاس است اما خب ما به‌سختی توانستیم دو چمدان متوسط را در آن جای دهیم. وقتی صندلی‌های ردیف سوم تا شوند این فضا به 1302 لیتر خواهد رسید که می‌تواند چندین چمدان را در خود جای دهد. البته گلایه ما از این نظر تنها به تلوراید اختصاص ندارد و در رقبا هم دیده می‌شود اما خب هنوز هم انتخاب بین حمل افراد یا وسایل چندان جالب نخواهد بود.

صندلی‌ها حس متفاوتی را در افراد ایجاد می‌کنند اما از نظر ما صندلی‌های جلو تخت بوده و حمایت چندانی از بدن به عمل نمی‌آورند. نمی‌توان گفت صندلی‌ها ناراحت هستند اما اگر شما دوست دارید صندلی‌ها بدنتان را در بربگیرند، تلوراید این کار را انجام نخواهد داد. ما دوست داریم کیا صندلی‌هایی با بالشتک‌های جانبی بیشتر و تنظیمات بهتر را در تلوراید نصب کند.

مشخصات کیا تلوراید SX 2020

  • پیشرانه: 6 سیلندر 3.8 لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 291 اسب بخار/355 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 12.3/9.8/11.2 لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: 31690 دلار
  • قیمت مدل تست شده: 46090 دلار
منبع

motor1

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها