نقد و بررسی بازی Sekiro: Shadows Die Twice

0
614
نقد و بررسی بازی Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro: Shadows Die Twice یک بازی ویدئویی اکشن- ماجراجویی به شمار می رود که توسط استودیوی FromSoftware ساخته شده و اکتیویژن آن را منتشر کرده است. این بازی در 22 مارس 2019 برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4 . ایکس باکس وان توسعه پیدا کرده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

این بازی روند داستانی خیالی دارد و در دوره جادویی Sengoku در ژاپن رخ می دهد، در این بازی شما نقش یک شینوبی را بر عهده دارید که به گرگ معروف است، او سعی می کند از یک قبیله سامورایی که به او حمله کرده اند و ارباب او را ربوده اند انتقام بگیرد.گیم پلی این بازی روی مخفی کاری، اکتشاف و جنگیدن به خصوص نبرد ویژه با غول های قدرتمند متمرکز است.از این رو اگر علاقه مند به بازی هایی با سبک مبارزات و کشتن دشمنان قدرتمند هستید این عنوان می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما محسوب شود.

اگر چه بیشتر بازی در مناطق خیالی رخ می دهد اما برخی قسمت ها به شدت از ساختمان ها و محیط های ژاپن الهام گرفته شده است. این بازی همچنین اشاره های جدی به اساطیر بودایی و فلسفه ی آن ها دارد.در زمان بازی کارگردان این اثر Hidetaka Miyazaki قصد داشت یک مالکین معنوی جدید (IP) ایجاد کند که خبر از خروج از سری بازی های Souls که توسط این استودیو توسعه پیدا کرد را به همگان دهد و در این میان از سریال هایی مانند Tenchu الهام گرفته است.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice یک بازی ویدئویی اکشن

فروش بسیار خوب بازی Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice توانست مورد تحسین منتقدان قرار گیرد که معمولا آن را با بازی Souls مقایسه مقایسه می کردند، در حالی که سطح بالای دشواری این بازی مورد انتقاداتی قرار گرفت، این بازی در بخش های گیم پلی، داستان و تنظیمات توانست نظر مخاطبین را به خوبی جلب کند. این بازی مهیج توانست تا آگوست سال 2019 حدود 3.8 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش برساند.

به طور کلی Sekiro: Shadows Die Twice یا همان بازی سایه ها دوبار می میرند یک بازی اکشن ماجراجویی به شمار می رود که از دید سوم شخص انجام می شود، این بازی در مقایسه با سری بازی Souls استودیوی فرام سافتور دارای عناصر نقش آفرینی کمتری است و توانایی خلق شخصیت وجود ندارد، در کنار این موارد در نظر داشته باشید که بازی تنها به صورت تک نفره قابل اجرا هست. با این وجود بازی سایه ها دوبار می میرند در مقایسه با بازی Souls در بخش تنظیمات و همچنین مهارت های فردی به خوبی پیشرفت کرده و همچنین امکان سفارشی سازی توانایی ها نیز به صورت محدود در این بازی دیده می شود.

برای از بین بردن دشمنان خود در این بازی یک کاتانا که شمشیر سامورایی محسوب می شود باید به دشمنان خود آسیب بزنید تا بتوانید آن ها را به قتل برسانید.

فروش بسیار خوب بازی Sekiro: Shadows Die Twice

سبک بازی پنهان کاری در بازی Sekiro: Shadows Die Twice

در کنار موارد یاد شده این بازی دارای عناصر سبک بازی مخفی کاری است و بازیکنان این قابلیت را دارند در که محیط های ناشناخته و غیر قابل رویت قرار گیرند و دشمنان خود را از بین برند.در کنار این قابلیت شخصیت این بازی می تواند از ابزار های مختلفی برای مبارزه و رسیدن به اهداف خود استفاده کند.همچنین اگر بازیکن شکست خورد و کشته شد این قابلیت وجود دارد که در صورت داشتن قدرت که پس از شکست دشمنان به دست می آید به جای شروع مجدد در چک پوینت های قبلی در محلی که بازیکن کشته شده است بازی اجرا می شود.

همانطور که بیان شد سکیرو که به گرگ شهرت دارد به عنوان یک شینوبی باید از جان شاهزاده جوان حفاظت کند، بر اساس داستان های موجود خون شاهزاده Kuro هدف اصلی دشمنان است از این رو پس از کودتای Isshin Ashina شما باید از شاهزاده محافظت کنید و در این میان افرادی The Sculptor و Lady Emma شما را کمک می کنند اما در نظر داشته باشید که ماهیت بازی به صورت تک نفره است و تصمیم هایی که در زمان بازی گرفته می شود و امتیازهایی که کسب می کنید در پایان این بازی تاثیر گذار است، در این بازی پایان های مختلفی وجود دارد که بر اساس تصمیمات شما رقم می خورند، پس نباید انتظار یک پایان مشخص را برای این بازی پرفروش داشته باشید.

سبک بازی پنهان کاری در بازی Sekiro: Shadows Die Twice

نقات قوت و ضعف بازی

پس از یک مرور کلی این بازی اکشن قصد داریم به بررسی نقاط قوت و ضعف این بازی پرطرفدار بپردازیم، البته در نظر داشته باشید که این بازی توانسته امتیاز های خوبی را از وب سایت های معتبر به دست آورد و در این میان می توان به امتیاز 9 از 10 وب سایت گیم اسپات و همچنین امتیاز 92 از 100 وب سایت PC Gamer اشاره کرد.

مهم ترین ویژگی این بازی را می توان مبارزات این عنوان دانست که در این مسیر پرپیچ و خم شما را وادار به خشونت بسیارزیادی در این عنوان هیجان انگیز می کند. این موضوع در کنار داستان خیالی و بسیار جذاب می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. در این بازی بسیار زیبا عناصر ناشناخته بسیاری وجود دارد که از دیگر ویژگی های مثبت این بازی به شمار می رود.در کنار موارد یاد شده فراموش نکنیم که این عنوان گیم پلی بسیار خوبی و متنوعی دارد به نوعی که محیط های مختلفی را در هر بخش مشاهده می کنید و در کنار این موضوع صداگذاری این بازی نیز مورد توجه قرار می گیرد.

با وجود تمام ویژگی های مثبت این بازی یکی از بزرگترین ایرادات بازی را می توان در مورد هوش مصنوعی در زمان پنهان شدن دانست که بسیار ضعیف عمل شده است. موضوع دیگری که در این بازی به عنوان نقطه ضعف قرار گرفت نیز جایگاه دوربین بازی در برخی مبارزات اعلام شده است.

نقات قوت و ضعف بازی

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها