نقض حریم خصوصی در شرکت‌های بیمه بیشتر از شرکت‌های آی‌تی است

0
214

در کنار غول‌های بزرگ فناوری، شرکت‌های بیمه نیز از اطلاعات خصوصی شما استفاده می‌کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از readwrite، در دهه گذشته شرکت‌های بزرگ فناوری به بخش‌های مختلف زندگی انسان‌ها سرک کشیده‌اند و اطلاعات زیادی به دست آورده‌اند. شرکت‌های بزرگی مانند فیس‌بوک با نقص حریم خصوصی با برخوردها و جریمه‌های شدیدی مواجه شده‌اند.

بااین‌حال بسیار از شرکت‌های دیگر از جمله گوگل، اپل و آمازون در برخی موارد ممکن است حریم خصوصی کاربران را به خاطر منافع خود نادیده بگیرند. البته عکس‌العمل جامعه در برابر این اتفاقات شدیدتر شده است و درنتیجه فشار زیادتری بر روی این شرکت‌ها به وجود آمده تا اطلاعات کاربران را محفوظ نگه دارند.

اما مشکل اینجا است که شرکت‌های فناوری تنها بخشی نیستند که به این اطلاعات زیاد دسترسی دارند. شرکت‌های بیمه نیز سال‌ها است اطلاعات زیادی در مورد کاربران جمع‌آوری کرده و مقررات بسیار محدود و توجه کمتری را به خود جلب کرده‌اند.

تغذیه ماشین بزرگ داده‌ها

اگر از عملکرد شرکت‌های فناوری بیمه مطلع باشید؛ باید بدانید این صنعت با هدف ساده سازی ارائه خدمات، پردازش سریع اطلاعات و افزایش سود در حال کار است و برای رسیدن به این اهداف به دنبال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر مصرف‌کننده‌ها است.

مشکل این است که بیشتر این اطلاعات بدون رضایت کاربران جمع‌آوری می‌شود. بنابراین شرکت‌های بزرگی که در این زمینه فعالیت دارند به بسیاری از اطلاعات، از جمله اطلاعات پزشکی شما دسترسی دارند.

این داده‌ها تنها پرونده پزشکی شما نیست

البته این اطلاعات تنها به پرونده پزشکی محدود نمی‌شود؛ بلکه بیمه گذاران از منابع داده مانند تاریخچه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، سوابق خرید در رسانه‌ها و حتی سوابق قضایی شما مطلع هستند؛ در واقع این سازمان‌ها از افراد، نحوه زندگی و ترجیحات آنها آگاهی دارند.

بنابراین بیمه می‌تواند بر طبق رفتارهای پیش‌بینی‌شده شما، عمل کند. به‌طور مثال اگر اطلاعات شما نشان دهد که زمان کافی برای خرید کالا و خدمات ندارید؛ برای شما افزایش قیمت بیمه در نظر گفته می‌شود.

هیچ نظارتی وجود ندارد

این اقدامات شرکت‌های بیمه تحت نظارت نبوده و مردم نیز به آن توجه نمی‌کنند. تنها مسئله‌ای که امروزه به آن پرداخته می‌شود؛ بهینه‌سازی قیمت‌ها است؛ زیرا بسیار ملموس است. با ظهور اینترنت اشیا IoT و دستگاه‌های متصل به آن، می‌توان انتظار داشت که هر جزئیات کوچکی از زندگی ما مستند شود؛ از ردیابی GPS ماشین، گرفته تا موجودی کالاهای در یخچال هوشمند ما؛ و این مسئله باعث می‌شود شرکت‌های بیمه به اطلاعات خصوصی بیشتری دسترسی داشته باشند.

اقدامات بسیار محدودی در مقابله با این رویکرد شرکت‌های بیمه انجام شده است. بنابراین امیدواریم با اعمال این نظارت‌ها به‌مرور دید مردم نسبت به این رفتارها باز شود و سرانجام از خواب غفلت بیدار شوند. شاید به‌زودی شاهد محاکمه‌های شرکت‌ها بیمه همانند غول‌های فناوری فیس‌بوک و … باشیم تا در قبال نقض حریم خصوصی کاربرانشان پاسخگو باشند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها