نمونه مفهومی رنو Morphoz انقلابی در باتری خودروهای الکتریکی

0
336

نمونه مفهومی خودروی الکتریکی Renault می‌تواند با افزایش حجم، باتری‌های بیشتری در خود جای دهد.

 به گزارش کالاسودا و نقل از The Next Web، با وجود اینکه تکنولوژی در حال حرکت رو به جلو است، بسیاری از خودروی‌های الکتریکی امروزی بر سر موضوع باتری همچنان مشکلات بسیاری دارند.

با این حال به نظر می‌رسد کمپانی Renault با طرح جدید خود، در سدد حل این مشکل است.

طرح مفهومی خودروی Morphoz که توسط این شرکت، می‌تواند خودش را طولانی تر کرده و باتری‌های بیشتری در خود جای دهد.

در حالت شهری، طول این خودرو 4.4 متر بوده و ظرفیت باتری آن هم 40 کیلووات ساعت است. این حجم باتری قادر به جابجایی تا حدود 401 کیلومتر خواهد بود.

در حالت طولانی تر که ظاهرا هنوز اسم مشخصی ندارد، این خودرو 4.8 متر طول خواهد داشت.

در این حالت، ظرفیت باتری این خودرو 50 کیلووات ساعت بوده و قادر به طی کردن مسافت 700 کیلومتر با یک بار شارژ خواهد بود. این حالت برای سفر‌های بین شهری و جاده ای مناسب خواهد بود.

البته در نظر داشته باشید که این عملیات طولانی تر شدن، در ایستگاه‌های مخصوص Renault صورت خواهد گرفت. در این ایستگاه‌ها، باتری‌های اضافه از زیر کفی خودرو به فضای طولانی تر شده، اضافه می‌شوند.

Renault می‌گوید اضافه کردن باتری‌های بزرگ تر به خودرو‌های الکتریکی، روش درست و به صرفه ای نیست. مخصوصا با توجه به هزینه‌ی تولید این باتری‌ها.

راهکار پیشنهادی این شرکت، تولید باتری‌های کوچک تر و کم و زیاد کردن تعداد آنها بسته به نوع استفاده‌ی راننده است.

در طرح ارائه شده توسط Renault، باتری‌های اضافه در هنگام استفاده نشدن، وارد شبکه‌ی انرژی پاک شده و شارژ شوند. به این ترتیب این باتری‌ها در موقع نیاز آماده‌ی استفاده خواهند بود.

با وجود اینکه این اولین بار نیست که یک کمپانی خودروسازی سعی کرده است مشکل حجم باتری را در خودروهای الکتریکی کاهش دهد، ایده‌ی پشت این طرح به نوعی اولین در نوع خود است.

برای بیشتر مردم، 401 کیلومتر در ساعت برای جابجایی در محیط‌های شهری از حد کفایت هم بیشتر است. با این حال قابلیت افزایش حجم باتری تنها در طول چند دقیقه، می‌تواند بسیار بسیار کاربردی باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها